W dokumencie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 roku opublikowano listę ośmiu kluczowych kompetencji, które współcześnie są niezbędne człowiekowi w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe, na które składają się wiedza oraz umiejętności mają szczególnie ważne znaczenie w rozwijającym się społeczeństwie wiedzy, umożliwiają szybsze dostosowanie się do gwałtownych zmian w świecie. Kształtowane w procesie edukacji mają szansę w życiu dorosłym człowieka być czynnikiem innowacji i produktywności, a ponadto wpływać na jego motywację i na jakość pracy.
W publikacji, będącej pierwszą z serii książek (druga to Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna) autorzy odwołują się zaleceń unijnego dokumentu i wprowadzają czytelnika w teoretyczną i metodologiczną problematykę badań kompetencji kluczowych uczniów. Opisywane analizy dotyczą osób w różnym wieku, obejmują różne kompetencje kluczowe. Prezentowana publikacja jest wynikiem zaproszenia do dyskusji wielu pedagogów i psychologów z różnych ośrodków akademickich w Polsce. Jest ważnym głosem w dyskusji nad rozwojem kompetencji w procesie edukacji.
Szczegóły
Tytuł: Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieżyPodtytuł: Teoria i badania
Wydawnictwo: ŻAK Wydawnictwo Akademickie
ISBN: 9788362015924
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 322
Format: 16.8x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.52 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Kamienie na szaniec
(Audiobook)
Aleksandria
Syzyfowe prace Lektura z opracowaniem + audiobook
Zielona Sowa
Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży
Praktyka edukacyjna
Praktyka edukacyjna
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Czytanie dla rozwoju
Instytut Rozwoju Małego Dziecka