Tytułowa fraza przemyśleć z Michelem Foucaultem w intencji Autorki przybliża cel, jaki przyświecał napisaniu oddawanej do rąk Czytelników książki. Autorka podejmuje próby zaangażowania dla własnych celów badawczych koncepcji, kategorii i tropów wskazanych przez francuskiego filozofa. W tym sensie publikacja ta pomyślana jest jako skromny wkład w dyskusję nad możliwościami recepcji idei Michela Foucaulta w rodzimej pedagogice oraz ukazania, co Foucaultowskie i postfoucaultowskie podejście do badania dyskursów, władzy i wiedzy może wnieść do badań pedagogicznych.poleca Impuls
Prezentowana książka jest kolejnym krokiem i rozwinięciem wcześniejszych przedsięwzięć badawczych Autorki, mieszczących się w obszarze badań nad dyskursami o młodzieży. Podstawowy problem, który ukierunkował prowadzony tutaj wywód, sprowadza się bowiem do pytania o to, w jaki sposób Foucault pozwala przemyśleć i poddać krytycznej analizie te dyskursy, strategie i instytucje, których zbiór w najbardziej ogólnym ujęciu określono mianem urządzania młodzieży
Pytania postawione w niniejszej monografii dotyczą m.in. możliwych pól badawczych i problematyzacji, które otwierają wybrane ujęcia definicyjne dyskursu edukacyjnego, dyspozytywu i urządzania.
Fragment z Przedmowy
Szczegóły
Tytuł: Przemyśleć z Michelem Foucaultem edukacyjne dyskursy o młodzieżyPodtytuł: Dyspozytyw i urządzanie
Autor: Helena Ostrowicka
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788378508984
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 263
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.405 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Viper Pilot F-16
Pascal
Barcelona Blaugrana
SQN - Sine Qua Non
Filozofia ekonomii
Copernicus Center Press
Niewiarygodny cel. Jak biegać świadomie
BURDA KSIĄŻKI
Akatyst ku czci Bogurodzicy
Flos Carmeli
Władcy Przestworzy
Pascal
Życie i śmierć na Drodze Umarłych
Literackie
Zawód pirat
Katmar