Zestaw. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania

Centrum Metody Krakowskiej

  • Format: 22
  • Oprawa: pudełko
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
75,90 PLN
Nasza cena
69,04 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Powtarzanie, rozpoznawanie i nazywanie samogłosek jest ważnym aspektem nauki mowy  i czytania. Obrazki motywujące dzieci do powtarzania pierwszych dźwięków językowych  przedstawiają sytuacje, które można opisać nawet jednym dźwiękiem.    Takiego materiału pokazującego  znaczenia potrzebują także  dzieci, które stawiają pierwsze kroki na drodze poznawania pisma. Tak w trakcie nauki czytania dzieci zdrowych, jak i w terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zapis literowy powinien być stosowany zgodnie ze swym przeznaczeniem, a więc musi odsyłać do jakiejś treści. Nawet pojedyncza samogłoska może nieść sens, dzięki któremu praca nad mową, wymową czy techniką czytania staje się jednocześnie pracą nad rozumieniem. ,,A" jest dźwiękiem, który może oznaczać zachwyt, przerażenie, cierpienie czy zrozumienie. Może też odnosić się do sytuacji badania gardła przez lekarza czy śpiewania dziecku do snu. Zestaw zawiera aż 5 ilustracji do każdej z samogłosek po to, by uniknąć trwałego przyporządkowania dźwięku mowy do określonego kontekstu (np. kojarzenia ,,U" wyłącznie z lecącym samolotem). Różnorodność sensów, odnoszących się do tego samego symbolu, uświadamia dziecku uniwersalność znaków językowych i zapoznaje ze zjawiskiem wieloznaczności.Usta postaci na obrazkach ułożone są tak, jakby osoby te wypowiadały odpowiednie samogłoski. Dzięki temu identyfikacja dźwięku staje się łatwiejsza, a dziecko uczy się odczytywania układu artykulacyjnego i kojarzenia go z właściwą głoską. Zestaw zawiera 30 ilustracji, kartoniki z pojedynczymi samogłoskami oraz podpisy zawierające po 2 i 3 znaki (AA oraz AAA itd.). Te ostatnie służą do nauki odczytywania sekwencji samogłosek. Zestaw został przygotowany tak, aby w terapii, a także w nauce mówienia i czytania dzieci zdrowych, mógł zostać wykorzystany do jak największej liczby ćwiczeń. Głównym jego przeznaczeniem jest stworzenie sytuacji do powtarzania, rozpoznawania i samodzielnego odczytywania samogłosek, ale może także zostać wykorzystany do treningu:intonacji (dla każdej z 5 ilustracji ta sama samogłoska może zabrzmieć inaczej),odczytywania i nazywania emocji,odczytywania i naśladowania układu artykulacyjnego,przyjmowania perspektywy drugiej osoby. 

Szczegóły

Tytuł: Zestaw. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania
Autor: Agnieszka Kosiba
Producent: Centrum Metody Krakowskiej
ISBN: 2900000007802
Format: 22
Oprawa: pudełko

Recenzje