Strategia błękitnego oceanu
Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna

MT Biznes

  • Rok wydania: 2010
  • Format: 16.0x23.0cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
63,80 PLN
Nasza cena
45,59 PLN



Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. Autorzy dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę. Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości. Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.

Szczegóły

Tytuł: Strategia błękitnego oceanu
Podtytuł: Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna
Autor: Chan Kim W., Mauborgne Renee
Wydawnictwo: MT Biznes
Kod paskowy: 9798388970367
ISBN: 8388970364
Tytuł oryginału: Blue Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Doroba Anita
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 336
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.73 kg

Recenzje