Chęć zaistnienia w społeczeństwie i rywalizacja o uwagę stanowią o jednej z najważniejszych konkurencji życia społecznego. Zainteresowanie innych ma takie samo znaczenie w kontaktach społecznych, jakie mają pieniądze w ekonomii: ludzie pragną ich i dotkliwie cierpią z powodu ich braku. Pieniądze i uwaga są oznaką prestiżu i sukcesu.
– Jak jest przyczyna tak obsesyjnej potrzeby, aby być rozpoznawanym?
– Dlaczego programy typu talk show, reality show, ukryta kamera, której nagrania można stale oglądać w internecie, powieści autobiograficzne i tym podobne, zyskują tak wielu odbiorców?
Charles Derber dowodzi, że we współczesnej kulturze ludziom brakuje wsparcia społecznego i dlatego za wszelką cenę chcą oni zdobyć zainteresowanie innych. Autor ilustruje ten konwersacyjny narcyzm przykładami dialogów, które dla wszystkich zabrzmią niepokojąco znajomo. Analizuje zjawisko pościgu za zainteresowaniem w sytuacjach oficjalnych i prywatnych, ukazując ogromne znaczenie, jakie we współzawodnictwie o uwagę mają takie cechy rozmówcy, jak: płeć, rasa i przynależność do klasy społecznej. Derber sugeruje, w jaki sposób zmienić ekonomię i kulturę, tak byśmy stali się bardziej zainteresowani społecznością, w której żyjemy, pełni empatii i chętni do oferowania naszej uwagi innym.
Charles Derber jest profesorem socjologii w Boston College oraz czołowym krytykiem amerykańskiej kultury i społeczeństwa. Jest autorem ośmiu książek.
– Jak jest przyczyna tak obsesyjnej potrzeby, aby być rozpoznawanym?
– Dlaczego programy typu talk show, reality show, ukryta kamera, której nagrania można stale oglądać w internecie, powieści autobiograficzne i tym podobne, zyskują tak wielu odbiorców?
Charles Derber dowodzi, że we współczesnej kulturze ludziom brakuje wsparcia społecznego i dlatego za wszelką cenę chcą oni zdobyć zainteresowanie innych. Autor ilustruje ten konwersacyjny narcyzm przykładami dialogów, które dla wszystkich zabrzmią niepokojąco znajomo. Analizuje zjawisko pościgu za zainteresowaniem w sytuacjach oficjalnych i prywatnych, ukazując ogromne znaczenie, jakie we współzawodnictwie o uwagę mają takie cechy rozmówcy, jak: płeć, rasa i przynależność do klasy społecznej. Derber sugeruje, w jaki sposób zmienić ekonomię i kulturę, tak byśmy stali się bardziej zainteresowani społecznością, w której żyjemy, pełni empatii i chętni do oferowania naszej uwagi innym.
Charles Derber jest profesorem socjologii w Boston College oraz czołowym krytykiem amerykańskiej kultury i społeczeństwa. Jest autorem ośmiu książek.
Szczegóły
Tytuł: Zaistnieć w społeczeństwie. O potrzebie zwracania na siebie uwagiAutor: Derber Charles
Wydawnictwo: GWP
ISBN: 83-89120-21-6
Rok wydania: 2002
Ilość stron: 144
Format: 14 x 20
Oprawa: broszura
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Podręczny słownik polsko-hiszpański
A - Ż
A - Ż
Wiedza Powszechna
Bieszczady
Bosz
Samorządna Polska
Rosner & Wspólnicy
Stosunki polsko-białoruskie w województwie białostockim w latach 1939-1956
Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
Prawo UE Casebook wybór orzecznictwa sądów wspólnotowych część II 1996-2005
PRAWO I PRAKTYKA GOSPODARCZA