Amerykańskie media wyznaczają kierunki rozwoju, powielane bądź adaptowane, Alicja Jaskiernia we wszystkich systemach medialnych europejskich, azjatyckich i afrykańskich. Dotyczy to zarówno rozwiązań technologicznych, jak i, co szczególnie istotne, modeli organizacyjnych i biznesowych, regulacji prawnych, kultury, szkoły dziennikarstwa czy wreszcie nawyków odbiorców. Do wszystkich tych aspektów produkcji telewizyjnej autorka się odnosi, wykorzystując dane pochodzące z wiarygodnych źródeł: raportów Federalnej Komisji Komunikacji oraz renomowanych amerykańskich i europejskich ośrodków badawczych. Książka ma wyjątkową wartość informacyjną. Dostarcza kompleksowej wiedzy o amerykańskim systemie audiowizualnym. Z całą pewnością będzie przydatną lekturą dla studentów dziennikarstwa i wszystkich zainteresowanych kierunkiem rozwoju mediów audiowizualnych. Jestem przekonana, że zawarte w niej informacje o produktach dostępnych już polskiemu konsumentowi (CNN, HBO, Netflix) powinny także zaciekawić praktyków nade wszystko organizatorów rynku audiowizualnego w Polsce. Monografia jest wynikiem rzetelnej kwerendy. W bogatej bibliografii znajdują się publikacje dotyczące mediów amerykańskich, kierunków rozwoju narodowych systemów medialnych, polityki medialnej i zawodu dziennikarza autorstwa uznanych amerykańskich, europejskich i polskich medioznawców, politologów i socjologów.
prof. dr hab. Ewa Stasiak-Jazukiewicz
Szczegóły
Tytuł: Od telewizji masowej do NetfliksaPodtytuł: Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej
Autor: Jaskiernia Alicja
Wydawnictwo: Aspra
ISBN: 9788375456684
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 412
Format: 16.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.605 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Media wersja beta
Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu
Film i telewizja w czasach gier komputerowych i internetu
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Bilet do nowoczesności
Teologia Polityczna