Praca poświęcona jest zagadnieniu "globalnej" kultury w zetknięciu z silnymi tradycjami lokalnymi, reprezentowanymi przez szeroko rozumianą kulturę Dalekiego Wschodu. Z jednej strony ukazuje, jak w warunkach rozwiniętej gospodarki rynkowej, która doprowadziła do powstania "globalnego supermarketu kultury", nowe - niegdyś obce - elementy pojawiają się na półkach tego supermarketu, z drugiej zaś poświęca wiele miejsca wyborom jednostki w warunkach, które przez konsumpcyjne nastawienie do kultury dają możliwość teoretycznie dowolnego korzystania z oferty owego supermarketu przy tworzeniu indywidualnej tożsamości. Tożsamość współczesnego mieszkańca "globalnej wioski" jest głównie tożsamością konsumenta w supermarkecie kultury, którego zachowania konsumpcyjne zdeterminowane są w takim samym stopniu przez wewnętrzne "warunki supermarketu", jak i przez to, w której części globu się on znajduje.
Szczegóły
Tytuł: Supermarket kulturyAutor: Mathews Gordon
Wydawnictwo: PIW
Seria: Biblioteka Myśli Współczesnej
Kod paskowy: 9788306029529
ISBN: 8306029526
Tytuł oryginału: GLOBAL CULTURE / INDIVIDUAL IDENTITY SEARCHING FOR HOME IN THE CULTURAL SUPERMARKET
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Klekot Ewa
Języki: polski
Rok wydania: 2005
Ilość stron: 304
Format: 12x19cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.305 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Współuczestnictwo w postępowaniu administracyjnym
Wolters Kluwer