Pomoce dydaktyczne w praktyce edukacyjnej.
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który ? czy tego chce, czy nie chce ? musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności.
W tym też sensie niniejsza książka powstał w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń.
Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów ? psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga ? znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.
(?)niniejsza książka spełnia podwójny standard w polskiej edukacji i kształceniu nauczycieli, bowiem znakomicie łączy najnowszą wiedzę naukową, diagnozy i modele pedagogiczne z ich zastosowaniem w praktyce szkolnej. Oby tego typu publikacji było na naszym rynku wydawniczym jak najwięcej. Powinni z niej skorzystać studenci pedagogiki przedszkolnej i elementarnej, ale także już zakorzenieni w przedszkolach i szkołach nauczyciele w ramach procesu samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Gorąco polecam też tę rozprawę edukatorom domowym, którzy sami kształcą lub organizują swoim dzieciom edukacje poza systemem instytucjonalnym.
Prof. Dr hab. Bogusław Śliwerski
Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
Swój wkład w powstanie tego opracowania mieli m. in.
Edyta Gruszczyk - Kolczyńska, Stanisław Dylak, Jolanta I. Kruk, Danuta Borecka - Biernat.
Szczegóły
Tytuł: Uczenie się dzieciPodtytuł: Myślenie i działanie
Wydawnictwo: Epideixis
Seria: PUS
ISBN: 9788389538024
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 288
Format: 16.7x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.748 kg
Redakcja: Malinowska Joanna, Neckar-Ilnicka Teresa
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
Media Rodzina
Niezwykłe liczby Fibonacciego
Piękno natury, potęga matematyki
Piękno natury, potęga matematyki
Prószyński i S-ka
Każde dziecko może nauczyć się reguł
Media Rodzina
Dlaczego szczękamy zębami?
Prószyński i S-ka
Robale
czyli co nas zżera
czyli co nas zżera
Dwie Siostry