Zebrane w tej publikacji teksty łączy wątek komunikacji kulturowej. W kręgu zainteresowań autorek znalazły się więc zarówno teksty literackie, jak i dzieła sztuki malarskie i muzyczne widziane w aspekcie edukacji polonistycznej. Kultura jest przestrzenią, w której człowiek najpełniej ujawnia swoją tożsamość. W celach i zadaniach edukacji polonistycznej podkreśla się zatem wprowadzanie uczniów w przestrzeń kulturową, a także budzenie ich refleksji nad różnymi zjawiskami kultury nie tylko w ujęciu fizykalnym, ale również duchowym. Prezentowane w tomie teksty pokazują, że nie da się uciec przed zmianami, które przyniosła nasza współczesność. Nowe formy komunikacji sprawiają, że nasi uczniowie żyją w globalnej szybkoprzestrzeni. Tego faktu nie można lekceważyć w edukacji trzeba się z nią zmierzyć, a nawet zawrzeć przymierze. Dlatego w książce podejmowane są nie tylko zagadnienia związane ze sposobami czytania poezji i prozy, przestrzegania obrazów malarskich, słuchania muzyki klasycznej, ale także dotyczące hip-hopu, demotywatorów, e-polonistyki itd. Jej niewątpliwym atutem jest także związek z macierzystym miastem i regionem oraz uczelnią Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej.
Szczegóły
Tytuł: Przestrzenie rzeczywiste i wyobrażone Metodyczny wielogłos o różnych przestrzeniachAutor: Barbara Myrdzik, Iwona Morawska, Małgorzata Latoch-Zielińska
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377847947
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 537
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 1.02 kg