TypoPolo to zwyczajowa nazwa opisująca amatorską typografię tworzoną na potrzeby handlu i rzemiosła w latach 90. XX wieku. Prymitywne reklamy, szyldy i napisy informacyjne stały się wizualnym odzwierciedleniem zmian ekonomicznych i politycznych w Polsce, symbolem czasów romantycznego przełomu, kiedy „każdy mógł być tym, kim chciał, i wszystko było możliwe”. Ale nawet dziś, gdy „profesjonalna” Helvetica zawładnęła szyldami i napisami w polskich miastach, TypoPolo nie da się wymazaç.
Na zawsze pozostanie wstydliwą częścią polskiej tożosamsoci wizualnej.
Typografia jest zawsze odzwierciedleniem czasów, w jakich żyjemy, i w tym sensie TypoPolo jest zjawiskiem naturalnym i pozytywnym. Nie da się uciec od szerokiego kontekstu dizajnu: czasów, polityki, ekonomii czy stosunków międzyludzkich.
Nikodem Pręgowski
Szczegóły
Tytuł: TypoPoloAutor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: BĘC ZMIANA
Kod paskowy: 9788362418374
ISBN: 978-83-62418-37-4
Ilość stron: 228
Format: 150 x 155 mm
Oprawa: miękka
Waga: 0.37 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
1000 łamigłówek Zagadki nauka zabawa
Olesiejuk
Mój Super blok. Gry, zagadki i sudoku
Olesiejuk
Wesołe łamigłówki
Olesiejuk
Wielka księga łamigłówek do rozwiązania
Olesiejuk
Sztuka barwy
d2d.pl