Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Rok wydania: 2018
  • Format: 15.0x21.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
39,90 PLN
Nasza cena
38,44 PLN
Oszczędzasz 4%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



W prezentowanej publikacji podjęto problematykę dotyczącą opisu i odbioru zjawisk szeroko pojętej popkultury. Autorzy, prowadząc interdyscyplinarny dialog i konfrontując różne perspektywy badawcze, eksplorują oblicza popkultury w dziedzinach: literatury, filmu, sztuk audiowizualnych i mediów. Wychodząc od tytułowego zagadnienia, otwierają przestrzeń intermedialnego dialogu, który odsłania bogactwo ujęć i (czasami zaskakującą) wielopoziomowość (pop)kulturowych dyskursów we współczesnej humanistyce. Nicią przewodnią tomu jest wzajemne przenikanie się i oddziaływanie na siebie popkultury i kultury wysokiej, zatarcie granic między nimi. Refleksja nad popkulturą stanowi zatem również namysł nad ważnymi przemianami zachodzącymi we współczesnej kulturze: czytelnik ma okazję wspólnie z autorami zastanowić się nad takimi kwestiami, jak wpływ języka potocznego na poezję, związki między filozofią, nauką i komiksem, dialog filozofii i kultury popularnej, gry o sens, związki powieści z tradycją filmowego westernu, charakter zmian w obrębie gatunków dziennikarskich i wiele innych.

Szczegóły

Tytuł: Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788380880610
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 244
Format: 15.0x21.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.315 kg
Redakcja: Kocot Monika, Szafraniec Kamil

Recenzje