W prezentowanej publikacji podjęto problematykę dotyczącą opisu i odbioru zjawisk szeroko pojętej popkultury. Autorzy, prowadząc interdyscyplinarny dialog i konfrontując różne perspektywy badawcze, eksplorują oblicza popkultury w dziedzinach: literatury, filmu, sztuk audiowizualnych i mediów. Wychodząc od tytułowego zagadnienia, otwierają przestrzeń intermedialnego dialogu, który odsłania bogactwo ujęć i (czasami zaskakującą) wielopoziomowość (pop)kulturowych dyskursów we współczesnej humanistyce.
Nicią przewodnią tomu jest wzajemne przenikanie się i oddziaływanie na siebie popkultury i kultury wysokiej, zatarcie granic między nimi. Refleksja nad popkulturą stanowi zatem również namysł nad ważnymi przemianami zachodzącymi we współczesnej kulturze: czytelnik ma okazję wspólnie z autorami zastanowić się nad takimi kwestiami, jak wpływ języka potocznego na poezję, związki między filozofią, nauką i komiksem, dialog filozofii i kultury popularnej, gry o sens, związki powieści z tradycją filmowego westernu, charakter zmian w obrębie gatunków dziennikarskich i wiele innych.
Szczegóły
Tytuł: Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmieWydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788380880610
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 244
Format: 15.0x21.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.315 kg
Redakcja: Kocot Monika, Szafraniec Kamil
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Mały pingwin Pik Pok
Literatura
Król. Tom 1
Literackie
Osobisty przewodnik po Pradze
Fundacja Instytutu Reportażu
Lego Ninjago. Przewodnik
Ameet