Temporalne punkty odniesienia, jakie stosuje człowiek w rozpatrywaniu zdarzeń, są uzależnione od sposobu, w jaki postrzega samego siebie w czasie. Badania dowodzą, że ludzie przypisują przeszłości, teraźniejszości i przyszłości różne znaczenie. Typ orientacji temporalnej człowieka zależy od tego, jaki obszar czasu uznaje on za najważniejszy.
Nauczyciel, rozpatrując zdarzenia edukacyjne, podlega także zasadzie temporalnych punktów odniesienia. Wyznaczając konkretne cele edukacyjne wobec uczniów wychowanków, nie pozostaje wolny od własnej temporalności. Realizując wyznaczone przez siebie cele edukacyjne, może zakładać, że cechą pożądaną u ucznia jest umiejętność dostosowania do ciągle zmieniającej się rzeczywistości, albo może dążyć do tego, by w przyszłości jego dzisiejszy uczeń tworzył tę rzeczywistość.
Autorka zwróciła się głównie ku nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej, ponieważ to oni właśnie rozpoczynają z dzieckiem wkraczającym w mury szkoły na wiele lat, wędrówkę po ścieżkach wiedzy
i umiejętności oraz wspomagają jego wielostronny rozwój.
Szczegóły
Tytuł: Temporalne orientacje teleologiczne nauczycieliAutor: Kunicka Małgorzata
Wydawnictwo: Impuls
Kod paskowy: 9788373085985
ISBN: 837308598X
Języki: polski
Rok wydania: 2005
Ilość stron: 144
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.235 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Plan pełnego zatrudnienia
Zysk i S-ka
W Orient Expressie bez zmian
Zysk i S-ka
Deszczyk
Dolnośląskie
Moi przyjaciele moje kochanki
Albatros
Rozświetlone akwaria
Amber
Jedenaście
Świat Książki
Sprawiedliwość owiec
Amber
Domek trzech kotów
Świat Książki