Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984

UMCS

  • Rok wydania: 2016
  • Format: 17.0x23.8
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
36,30 PLN
Nasza cena
33,04 PLN
Oszczędzasz 9%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 26,08 zł



Po przedwojennym czasie romantycznych olimpiad powojenne stadiony i areny olimpijskie były coraz częściej miejscem rywalizacji nie tylko sportowej. Areny igrzysk zaczęły służyć także jako przestrzeń do manifestacji konfliktów społecznych i politycznych, zwłaszcza w związku z odzyskiwaniem wolności przez dawne państwa kolonialne, powstaniem Izraela, przejawami rasizmu i oczywiście zimną wojną. Poza aspektem sportowym i społeczno-politycznym na kształt i charakter olimpiad tamtego czasu wpływał także aspekt technologiczny. Na większości tych zawodów największe znaczenie miała już telewizja, choć i radio, i prasa dzielnie broniły swojego terytorium. Oddajemy w ręce Czytelników drugi tom trylogii olimpijskiej, w którym badacze z różnych ośrodków akademickich i specjaliści w różnych dziedzinach łączą się w refleksji nad medialnym fenomenem igrzysk olimpijskich, udowadniając, że starożytna idea widowiska sportowego wskrzeszona przez barona Pierrea de Coubertina fascynuje nieprzerwanie od ponad stu lat, a emocje związane z rywalizacją pozostają żywe, także dzięki przekazom medialnym.

Szczegóły

Tytuł: Igrzyska Olimpijskie w mediach masowych 1948-1984
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377848371
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 192
Format: 17.0x23.8
Oprawa: Miękka
Waga: 0.375 kg
Redakcja: Pawlak-Hejno Elzbieta, Piechota Magdalena, Nowak Paweł

Recenzje