Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską ?Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski?. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne.
Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.
W publikacji znajdują się m.in.:
Najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole,
Podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy,
Informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje,
Opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci,
Opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej,
Nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań,
Eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje,
Cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo,
Sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci,
Arkusze diagnostyczne i rysunki.
Zawartość płyty CD:
ARKUSZE DIAGNOSTYCZNE:
Czynności samoobsługowe - arkusz zbiorczy badanych dzieci
Funkcjonowanie dzieci w zabawie tematycznej ? zbiorczy arkusz diagnostyczny
Funkcjonowanie dzieci w zadaniach realizowanych indywidualnie i w grupach
Sprawność ruchowa - zbiorczy arkusz diagnostyczny
ARTYKUŁY NA TEMAT DIAGNOZY:
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje
Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole
O diagnozie nauczycielskiej, jej celach i zakresach
Umiejętności społeczne - Wspomaganie rozwoju, wychowania i kształcenia pięciolatków
MATERIAŁY POMOCNICZE:
Normy dotyczące wzrostu i wagi chłopców i dziewcząt
Rozety - etapy układania
Schemat toru przeszkód
Szczegóły
Tytuł: Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnejAutor: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska
Wydawnictwo: Bliżej Przedszkola
ISBN: 9788364631399
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 115
Format: 22.1x24.9
Oprawa: Miękka
Waga: 0.38 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Klucz i się ucz maxi (0468)
Wiek: 5+
Wiek: 5+
Alexander
Magiczne mozaiki, 700 elementów
Wiek: 5+
Wiek: 5+
Alexander
Listonosze Gra planszowa (0809)
Alexander
Montessori. 80 zabaw z dziećmi
Samo Sedno