Dlaczego oczy wszystkich technologicznych entuzjastów zwrócone były na poczynania Stevea Jobsa Jak firma Apple zmieniła nasze zachowania komunikacyjne Dlaczego uważam, że nasza kultura zaczęła być poddawana appleizacji
Przejście na dietę jabłkową (niejako przymusowe) mogłoby być kwintesencją współczesnej kultury. Apple chce, by każdy człowiek toczył iLife (nieprzypadkowo pakiet oprogramowania służący do obróbki zdjęć, filmów, tworzenia muzyki, dołączany do każdego nowo zakupionego Maca, nosi właśnie taką nazwę). iFilozofia ma być częścią naszego życia. Czy jednak w związku z tym I (czyli ja) stanie się podrzędne względem i (zappleizowanego przedrostka) i ostatecznie podmiot stanie się przedmiotem Czy rzeczywiście jesteśmy świadkami postępującej reifikacji Jaką cenę przyjdzie nam zapłacić za wybór iLife Przedstawione problemy znajdą rozwinięcie w kolejnych rozdziałach tej pracy.
Chcąc skupić się na swoistym fenomenie produktów koncernu z Cupertino, pragnę poruszyć kwestie estetyki, designu, antropologii mediów czy też filozofii kultury. Interesują mnie również zmiany zachowań komunikacyjnych, które dokonały się w ciągu kilku lat za pośrednictwem kontaktu użytkowników z tymi technologiami.
Książka obejmuje dwa obszary tematyczne: pierwszy skoncentrowany na produktach Apple, a drugi na analizie tych aspektów (estetyka, desing, antropologia filozofii i kultury), w które wtargnęły opisywane nowe media.
Ze wstępu
Szczegóły
Tytuł: Appleizacja kulturyPodtytuł: Zmiana zachowań komunikacyjnych w kontekście nowych mediów
Autor: Barbara Orzeł
Wydawnictwo: Śląsk
ISBN: 9788371648267
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 205
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.262 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Dwa Zero
Alfabet nowej kultury i inne teksty
Alfabet nowej kultury i inne teksty
słowo/obraz terytoria
Fenomen Facebooka
Społeczne konteksty edukacji
Społeczne konteksty edukacji
Katedra Wydawnictwo Naukowe