Wycena przedsiębiorstwa
Od teorii do praktyki

Poltext

  • Rok wydania: 2016
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
1 - 2 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
69,90 PLN
Nasza cena
69,21 PLN
Oszczędzasz 1%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 58,49 zł



Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki.

Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody, a nie zysk księgowy. Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i rodzajów kategorii wartości od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów. Marek Panfil, Andrzej Szablewski

Szczegóły

Tytuł: Wycena przedsiębiorstwa
Podtytuł: Od teorii do praktyki
Autor: Marek Panfil, Andrzej Szablewski
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375616477
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 688
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 1.105 kg
Redakcja: Panfil Marek, Szablewski Andrzej

Recenzje