Istoty wirtualne wikłają siebie i nas ludzi w liczne napięcia między tym, co realne, a tym, co wirtualne, tym, co mentalne, a tym, co cielesne, tym, co własne, i tym, co cudze, a także tym, co symboliczne, reprezentacjonistyczne, a tym, co wymyka się symbolizacji. Nawet jeśli niektórzy filozofowie uznali, iż różnice między tymi opozycjami zostały zniesione, właśnie rzeczywistość wirtualna wywołuje je na nowo i każe zrewidować pytania o ich ważność. Awatary, czyli wirtualne istoty żyjące w symulowanych fizycznych środowiskach, stanowią punkt odniesienia dla moich rozważań na temat wirtualnego Ja. Na przykładzie gry Second Life przyglądam się, jak przebiega budowanie wirtualnej postaci. Szczególną uwagę zwracam na aspekt fenomenologii percepcji i motoryki wirtualnego ciała. Chatboty wirtualne istoty, których zadaniem jest konwersowanie z ludźmi i udzielanie im niezbędnych informacji, podnoszą wiele kwestii istotnych z punktu widzenia problematyki relacji Ja świat zewnętrzny, w szczególności zaś intersubiektywności doświadczenia. Dlatego też są moim wirtualnym Innym.
Szczegóły
Tytuł: Istoty wirtualnePodtytuł: Jak fenomenologia zmieniała sztuczną inteligencję
Autor: Aleksandra Przegalińska
Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324230143
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 272
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.32 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Żar
Oddech Afryki
Oddech Afryki
Czarne
Jak przekręcać i przeklinać
Znak Emotikon
Trzeci biegun
Agora
Ćwiczenia duszy, rozciąganie mózgu
Znak Miesięcznik
Perła
Afrykański przypadek księdza Grosera
Afrykański przypadek księdza Grosera
Zysk i S-ka
Burza. Czarci pomiot
Dolnośląskie
Zdrowy rozsądek
Aletheia