Autorka zmierzyła się w książce z dużym wyzwaniem, głównie ze względu na wysoki stopień swoistości języka Kazimierza Obuchowskiego i kontrowersji znaczeń podstawowych kategorii w jego koncepcji osobowości autorskiej.
Obecnie, gdy współczesność nie tylko jest rozpędzona w kilku kierunkach naraz i nieprzewidywalna, ale także obfituje w ?migotliwość znaczeń?, w rywalizację o statusy i ciągłe potwierdzanie dobrego wizerunku, problematyka osobowości autorskiej, człowieka autora siebie nabiera znaczenia. Kieruje ona naszą uwagę w stronę różnych projektów edukacyjnych, które przez wychowanie prowadzą do autonomii wychowanka, do udanego i godnego życia.
[?] monografia pozwala na bliższe poznanie zarówno założeń leżących u podstaw koncepcji teoretycznych ukazujących człowieka sprawczego, autonomicznego, jak i roli wychowania we wspomaganiu rozwoju osobowego człowieka, a zwłaszcza jednego z projektów wychowania ? autorstwa włoskiej pedagog dr Marii Montessori. Rozprawa poświęcona jest w zasadniczej mierze problematyce własności autorskich absolwentów klas Montessori, afektywnych konotacji wywiedzionych ze szkoły doświadczeń i charakteru osobistych zadań nadrzędnych jako perspektywy kształtowania się osobowości człowieka autorskiego. Zastosowane przez Beatę Bednarczuk podejście badawcze, a wraz z nim wykorzystanie wartościowych narzędzi badawczych pozwoliły na zebranie interesującego i obszernego materiału, którego poprawna analiza przyniosła bardzo ciekawe wyniki.
Z recenzji prof. dr hab. Joanny Madalińskiej-Michalak
Szczegóły
Tytuł: Osobowość autorska absolwentów klas MontessoriPodtytuł: w perspektywie doświadczeń i celów życiowych
Autor: Beata Bednarczuk
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788380951525
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 402
Format: 16.0x23.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.62 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Biblioteczka Montessori Czas
Egmont
Montessori dla każdego. Samodzielnie odkryj świat
Znak Emotikon
Dinozaurium.
Muzeum Dinozaurów
Muzeum Dinozaurów
Dwie Siostry