Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.
Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP im. KEN w Krakowie
[] monografia wpisuje się w dyskurs społeczno-medialno-naukowy nad postrzeganiem i zaspokajaniem specjalnych potrzeb edukacyjnych w zmieniającej się dynamicznie na skutek rozwoju nowoczesnych technologii rzeczywistości edukacyjnej. [] Należy podkreślić, że zbiór wszystkich tekstów posiada zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje bowiem dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako pełnoprawnych członków rzeczywistości szkolnej. Lektura [] książki uwidacznia, jak mogą spojrzeć na ten problem zarówno osoby pełno-, jak i niepełnosprawne, praktycy i teoretycy, humaniści i inżynierowie. Tworzy tym samym przestrzeń i pozytywny klimat do podejmowania zmian edukacyjnych w polskiej szkole, co jest niezmiernie istotne, zwłaszcza w kontekście postępującej inkluzji osób niepełnosprawnych.
Szczegóły
Tytuł: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnejAutor: Karol Bidziński, Mirosław Z. Babiarz, Alicja Giermakowska
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788380950702
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 256
Format: 16.0x23.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.41 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Zarys resocjalizacji z elementami patologii społecznej i profilaktyki
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Media jako przestrzenie muzyki
Katedra Wydawnictwo Naukowe