Myślenie krytyczne jako cel kształcenia
Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia. Autorka stara się odpowiedzieć na pytania: Czym jest myślenie krytyczne Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.
Producent:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: kontakt@wydawnictwoamber.pl
email:
Podmiot odpowiedzialny:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: kontakt@wydawnictwoamber.pl
email:
Szczegóły
Tytuł: Myślenie krytyczne jako cel kształceniaPodtytuł: Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady
Autor: Ewa Wasilewska-Kamińska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN: 9788323525554
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 242
Format: 23.5x16.3
Oprawa: Miękka
Waga: 0.382 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Honeycombs
Wiek: 6+
Wiek: 6+
Piatnik