Grzegorz Marzec wpisuje dyskurs pamięciowy w reguły ekonomicznej gry podaży i popytu, dowodząc, że na rynku pamięci operujemy już zdezaktualizowanymi, często bezwartościowymi substytutami, które tylko symbolicznie odnoszą się do przeszłości. Winni takiego stanu rzeczy jesteśmy my sami i towarzysząca badaniom pamięciowym teoria społeczno-ekonomiczna, będąca dość dowolnym zbiorem pojęć lewicowych w sensie politycznym oraz klasycznie liberalnych w znaczeniu ekonomicznych. (z recenzji prof. dr. hab. Rafała Stobieckiego)
Szczegóły
Tytuł: Ekonomia pamięciAutor: Grzegorz Marzec
Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
ISBN: 9788365573070
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 288
Format: 14.0x20.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.352 kg