Moda model(ka) i czytelnicy
O ikonicznych reprezentacjach w kulturze

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Rok wydania: 2015
  • Format: 16.9x24.0
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
51,50 PLN
Nasza cena
45,78 PLN
Oszczędzasz 12%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Tytuł monografii Moda: model(ka) i czytelnicy. O ikonicznych reprezentacjach w kulturze wskazuje na ścisłą relację pomiędzy modą jako fenomenem kulturowym a modelem jako kulturowym wzorcem poznawczym. Dzięki temu Czytelnik otrzymuje bogate, gęste opracowanie ukazujące swoisty splot wątków tworzonych w obrębie omawianego zagadnienia, a także może spojrzeć na modę jako całościowe zjawisko społeczne w rozumieniu M. Maussa, przekraczając tym samym wąską definicję kultury, w ramach której moda zazwyczaj jest określana. Monografia stanowi oryginalne ujęcie problemu, proponuje też ciekawą i zróżnicowaną perspektywę poznawczą. Z pewnością dużym atutem książki jest zestawienie tekstów autorów zagranicznych i polskich, co pozwala przy okazji na przekrojowy ogląd współczesnej humanistyki. Moda nie jest tu sprowadzona jedynie do roli manekina, to raczej pozostając w kręgu tej metaforyki swoisty wybieg, pozwalający zaprezentować kulturowe modele w aktualnym kontekście i uchwycić ich dynamikę. Z recenzji dr. hab. Marka Pacukiewicza (UŚ)

Szczegóły

Tytuł: Moda model(ka) i czytelnicy
Podtytuł: O ikonicznych reprezentacjach w kulturze
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788380881556
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 336
Format: 16.9x24.0
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.78 kg
Redakcja: Gołąb Mariusz, Schiller Natalia

Recenzje