Autorzy artykułów zebranych w tej książce podejmują próbę określenia między innymi komponentów obrazu Rosji w środkach masowego przekazu, dywersyfikowania treści w zależności od medium, wizerunków polityków kształtujących dyskurs publiczny, formy obrazu. Osią główną wszystkich rozważań jest polityka Rosji definiowana przez wartości i funkcjonalność. Zainteresowanie mediów w Polsce polityką neoimperialną Federacji Rosyjskiej wynika z historycznych zależności oraz układu geopolitycznego. Uwarunkowania te narzucają niejednokrotnie potrzebę oceny działań Rosji przez pryzmat ewentualnego zagrożenia. Analiza przekazów medialnych, dotyczących współczesnej Rosji po 1991 roku, stanowi studium przedstawiające nie tylko agendę ważnych dla społeczeństwa polskiego zdarzeń, procesów czy biografii, ale także przybliża obraz życia i mentalności Rosjan. Ze Wstępu
Szczegóły
Tytuł: Obrazy Rosji i Rosjan w mediachWydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788377848326
Języki: polski
Rok wydania: 2016
Ilość stron: 360
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.672 kg
Redakcja: Hofman Iwona, Maguś Justyna
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Przedsiębiorczość i innowacyjność w procesie rozwoju regionów Europy Środkowo-Wschodniej
Wydawnictwo Naukowe UMK
Witajcie w Rosji
Insignis
Filozofia polityki
Wydawnictwo Naukowe PWN
Ukraina i Europa Wschodnia – geopolityczne wyzwania dla Polski i Rosji
Instytut Geopolityki
Ukraina
Syndrom postkolonialny
Syndrom postkolonialny
Kolegium Europy Wschodniej
Historia Polityczna Polski 1989-2015
Znak Horyzont
Czas wojny Opowieści z Ukrainy
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego