Teksty kultury uczestnictwa

Instytut Badań Literackich PAN

  • Rok wydania: 2017
  • Format: 14.8x20.9
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
42,00 PLN
Nasza cena
37,97 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Pojęcie teksty kultury uczestnictwa, wokół którego ogniskują się prace zebrane w prezentowanym tomie, nawiązuje jednocześnie do dwóch terminów, dobrze zadomowionych we współczesnej refleksji kulturoznawczej: chcemy przyjrzeć się kulturze uczestnictwa od strony jej wytworów tekstów kultury. To drugie określenie stosujemy tu w najszerszym zakresie od opisu wszelkiego rodzaju produktów kulturowych o potencjale semiotycznym, co dotyczy zarówno utworów intencjonalnych (np. literatura, film, muzyka), jak i zjawisk mniej uchwytnych (np. obyczaje) czy bardzo złożonych (np. zbiór zachowań danego środowiska czy grupy). Owe teksty kultury wyrażają się za pośrednictwem konkretnych mediów podstawowych by odwołać się do terminologii Grzegorza Godlewskiego jak słowo, obraz i widowisko, którym kształt nadają poszczególne technologie przekazu, na przykład pismo, druk, koncert, film, wystawa w galerii czy w witrynie sklepowej. Repertuar tych technologii, czyli zasób form ekspresji treści, jest kulturowo zmienny. Tom Teksty kultury uczestnictwa, podobnie jak same teksty kultury uczestnictwa, to zbiór niejednorodny i o szerokim zakresie. Prezentowane tu prace punktowo skupiają się na istotnych zjawiskach tekstowych, projektując różnorodne pola dla badań tekstualnych. Z pełną świadomością, że zasób tematów nie został jeszcze wyczerpany, redaktorzy tomu zachęcają do jak najbardziej twórczego odbioru żyjemy wszakże w kulturze uczestnictwa. (ze wstępu)

Szczegóły

Tytuł: Teksty kultury uczestnictwa
Wydawnictwo: Instytut Badań Literackich PAN
ISBN: 9788365573148
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 453
Format: 14.8x20.9
Oprawa: Miękka
Waga: 0.58 kg
Redakcja: Dąbrówka Andrzej, Maryl Maciej, Wójtowicz Aleksandra

Recenzje