Ze względu na tożsamościową rolę, jaką kino polskie odegrało w XX wieku, kwestia narodowości stanowiła jedno z głównych zagadnień z nim związanych oraz wyznaczała istotne ścieżki interpretacyjne w badaniach nad filmem. Ujęcie to domaga się obecnie kontynuacji i uzupełnienia o perspektywę transnarodową, która znacząco poszerza pole badawcze, sięgając poza granice wyznaczone ramami państwa narodowego. Autorzy niniejszego tomu zwracają baczną uwagę na nieszczelność granic, ich przekraczanie, interakcję między tym, co wewnątrz, a tym, co na zewnątrz państwa narodowego, na zjawiska i konteksty ponadnarodowe, transgraniczne kontakty instytucjonalne oraz indywidualne przedsięwzięcia twórcze, które nie tłumaczą się jedynie z perspektywy narodowej. Ujęcie transnarodowe jest tym samym wieloperspektywiczne, kładzie większy nacisk na dynamikę globalnych przemian, uprzywilejowuje kontekst, odchodzi od tematów nacechowanych narodowo, docenia sposoby ekspresji niekoniecznie sprzyjające tożsamościowej spójności oraz odsłania sprzeczności tkwiące w polskiej kinematografii.
Szczegóły
Tytuł: Kino polskie jako kino transnarodoweWydawnictwo: Universitas
Seria: HORYZONTY KINA
ISBN: 9788324230815
Numer tomu: 11
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 452
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.73 kg
Redakcja: Jagielski Sebastian, Podsiadło Magdalena
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Rosja
Universitas
Po swojemu
Kino Władysłwa Ślesickiego
Kino Władysłwa Ślesickiego
Universitas
Ruchome piaski
Czarna Owca
Comanche 7 Palec diabła
Prószyński i S-ka
Batman. Epilog T.10
Egmont