Media i nowoczesność
Społeczna teoria mediów

Astrum

  • Rok wydania: 2006
  • Format: 19.0x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
80,00 PLN
Nasza cena
73,79 PLN
Oszczędzasz 8%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 44,93 zł



Jaką rolę pełnią środki masowego komunikowania w formowaniu współczesnych społeczeństw Jak powinniśmy rozumieć społeczne oddziaływanie komunikowania i dyfuzji informacji, począwszy od wynalezienia druku w XV-wiecznej Europie, a na obecnej ekspansji globalnych sieci telekomunikacyjnych kończąc W niniejszej książce John B. Thompson próbuje znaleźć odpowiedź na te i inne pytania. Stworzył on społeczną teorię komunikowania i mediów. Twierdzi, że rozwój mediów komunikowania wpływa na transformację przestrzenną i czasową uwarunkowań życia społecznego, kreuje nowe formy działania i współdziałania, które nie są już połączone z jednością miejsca i czasu. Konsekwencje tej transformacji mają wpływ na wiele aspektów naszego życia, od najbardziej intymnych osobistych doświadczeń do zmiany natury sfery publicznej i zjawiska widoczności publicznej. Thompson rozwija swoje argumenty poprzez analizę kilku powiązanych ze sobą tematów: - wzrost medialnych interakcji - kreacje nowych form widoczności medialnej - pojawienie się globalnych sieci komunikacyjnych - transformację tradycji - własne "ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie - zmianę charakteru sfery publicznej "Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów" to doskonałe źródło dla studentów socjologii i politologii, badaczy socjologii kultury i mediów, a także wszystkich zainteresowanych teorią komunikowania.

Szczegóły

Tytuł: Media i nowoczesność
Podtytuł: Społeczna teoria mediów
Autor: John R. Thompson
Wydawnictwo: Astrum
Seria: KREATYWNOŚĆ
ISBN: 9788372490858
Tytuł oryginału: The Media and Modernity
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Mielnik Izabela
Języki: polski
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 264
Format: 19.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.5 kg

Recenzje