Domino - prosta, powszechnienie znana gra, a jednocześnie atrakcyjna, forma uczenia się poprzez zabawę. Pomoc w nauce matematyki, polegająca na łączeniu dwóch pasujących do siebie klocków. Jest to typowa gra strategiczno-losowa, w której bierze udział 1, 2, 4 lub 5 graczy.Uwaga: Opakowanie Domino matematyczne dla opornych. Dzielenie zawiera 5 kompletów, każdy w innym kolorze, których nie można mieszać ze sobą ani łączyć. Każda grupa graczy dostaje jeden zestaw domina. Z pakietu może korzystać jednocześnie do 25 uczniów.Cele: rozwijanie logicznego myślenia i rozumowania przez analogię, rozbudzanie motywacji do maksymalnego wysiłku intelektualnego, kształtowanie pojęć i utrwalanie sprawności rachunkowych.Przeznaczenie: dla nauczycieli matematyki pracujących z uczniami zdolnymi oraz z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych, dla terapeutów pracujących z uczniami mającymi trudności w uczeniu się matematyki, dla dzieci od 6 roku życia, dla rodziców pracujących z dziećmi w domu.Zastosowanie: na lekcji w szkole, na zajęciach terapeutycznych, na zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, na kółku matematycznym, w świetlicy szkolnej, w domu.Wersja dla 1 graczaW domino może grać jeden uczeń, układając je w taki sposób, by działania i wyniki działań, widniejące na stykających się ze sobą połówkach kostek domina, pasowały do siebie.Wersja dla 2 graczy I wariantGracze otrzymują po 8 kostek domina z danego zestawu, reszta zostaje odłożona na bok. Grę rozpoczyna osoba rozdająca odkrywając jedną ze swoich kostek. Następnie gracze dokładają kolejno po jednej z posiadanych kostek do dowolnego końca powstającej układanki tak, by działania i wyniki działań widniejące na stykających się ze sobą połówkach kostek domina pasowały do siebie. Gra kończy się w momencie, gdy jeden z uczestników pozbędzie się wszystkich kostek lub gdy nikt nie może dołożyć do układanki żadnej ze swoich kostek. II wariantKażdy z graczy dostaje po 8 kostek domina z danego zestawu. Pozostałe kostki umieszczamy odwrócone na stole, stanowią one rezerwę. Pierwszą kostkę odwracamy z rezerwy i umieszczamy na środku stołu. Kostka ta rozpoczyna grę. Następnie gracze dokładają kolejno po jednej z posiadanych kostek do dowolnego końca powstałej układanki tak, by działania i wyniki działań widniejące na stykających się ze sobą połówkach kostek domina pasowały do siebie. Jeśli gracz nie posiada kostki z pasującym wynikiem, bierze z rezerwy. Wygrywa gracz, który pozbędzie się jako pierwszy wszystkich kostek. III wariantGracze dostają po 10 kostek, rozpoczyna osoba rozdająca, odkrywając jedną ze swoich kostek. Następnie uczestnicy dokładają kolejno po jednej z posiadanych kostek do dowolnego końca powstałej układanki tak, by działania i wyniki działań widniejące na stykających się ze sobą połówkach kostek domina pasowały do siebie. Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kostek. Wersja dla 4 graczyGracze otrzymują po 5 kostek. Rozpoczyna osoba rozdająca, odkrywając jedną ze swoich kostek. Następnie gracze dokładają kolejno po jednej z posiadanych kostek do dowolnego końca powstałej układanki tak, by działania i wyniki działań widniejące na stykających się ze sobą połówkach kostek domina pasowały do siebie. Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kostek. Wersja dla 5 graczyGracze dostają po 4 kostki. Grę rozpoczyna osoba rozdająca, odkrywając jedną ze swoich kostek. Następnie grający dokładają kolejno po jednej z posiadanych kostek do dowolnego końca powstałej układanki tak, by działania i wyniki działań widniejące na stykających się ze sobą połówkach kostek domina pasowały do siebie. Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kostek.Zawartość woreczka: 5 kompletów domina, każdy w innym kolorze komplet zawiera 20 kostek domina, wykonane ze sztywnego, zafoliowanego kartonu.
Szczegóły
Tytuł: Domino matematyczne dla opornych - dzielenieAutor: Kubera Marzena
Producent: Nowik
ISBN: 5907458787192
Rok wydania: 2017