Rozbudza zainteresowanie literaturą i kulturą
- Uporządkowanie tekstów literackich według bliskich uczniom kręgów tematycznych, takich jak dom, rodzina, szkoła, przyjaźń, poszukiwanie własnej tożsamości, zachęca do czytania i przybliża omawiane treści.
- Obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Onichimowskiej Lot Komety, D. Terakowskiej Tam, gdzie spadają Anioły czy W. Pielewina Hełm grozy) stanowi dla ucznia istotny argument, by sięgnąć po lekturę.
- Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
- Zróżnicowane ćwiczenia (odwołujące się np. do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić ciekawsze i bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję lepszego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji.
- Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na omówienie i sprawdzenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Niezbędne materiały w jednym podręczniku
- Podręcznik przeplatający treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
- Zagadnienia z nauki o języku zostały wyraźnie wyodrębnione na pomarańczowych aplach, dzięki czemu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i funkcjonalna.
Zachęca do czytania, pisania i mówienia
- Teksty, zarówno klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
- Podręcznik kładzie duży nacisk na tworzenie różnych form wypowiedzi, takich jak recenzja, rozprawka, wywiad, list otwarty, opis sytuacji, kondolencje, dzięki czemu kształci umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.
Podręcznik składa się z siedmiu rozdziałów:
1. Budować swoją tożsamość
2. Szukać drogowskazów
3. Nie ulegać złudzeniom
4. Być dla innych
5. Pilnować zgody
6. Cenić wolność
7. Nie tracić nadziei
- Uporządkowanie tekstów literackich według bliskich uczniom kręgów tematycznych, takich jak dom, rodzina, szkoła, przyjaźń, poszukiwanie własnej tożsamości, zachęca do czytania i przybliża omawiane treści.
- Obecność tekstów z literatury współczesnej dla młodzieży (np. A. Onichimowskiej Lot Komety, D. Terakowskiej Tam, gdzie spadają Anioły czy W. Pielewina Hełm grozy) stanowi dla ucznia istotny argument, by sięgnąć po lekturę.
- Lekcje poświęcone dziełom sztuki ułatwiają naukę interpretowania nieliterackich tekstów kultury.
- Zróżnicowane ćwiczenia (odwołujące się np. do innych dzieł literackich, dotyczące zagadnień filozoficznych, sztuki filmowej, komunikacji językowej czy prac plastycznych i dzieł muzycznych) pomagają nauczycielowi prowadzić ciekawsze i bardziej urozmaicone lekcje, a uczniowi dają gwarancję lepszego zrozumienia tekstów i uczą sztuki ich interpretacji.
- Polecenia do obowiązkowych lektur wymienionych w nowej podstawie programowej pozwalają na omówienie i sprawdzenie znajomości wymaganych pozycji książkowych.
Niezbędne materiały w jednym podręczniku
- Podręcznik przeplatający treści literacko-kulturowe ze związanymi z nimi zagadnieniami z nauki o języku daje nauczycielowi komfort pracy bez konieczności sięgania do dodatkowych źródeł.
- Zagadnienia z nauki o języku zostały wyraźnie wyodrębnione na pomarańczowych aplach, dzięki czemu odnalezienie ich nie sprawia trudności, a budowa podręcznika jest przejrzysta i funkcjonalna.
Zachęca do czytania, pisania i mówienia
- Teksty, zarówno klasyczne, jak i z popularnej wśród młodzieży literatury współczesnej, zostały uporządkowane według kręgów tematycznych, co pomaga w zainteresowaniu uczniów przedmiotem.
- Podręcznik kładzie duży nacisk na tworzenie różnych form wypowiedzi, takich jak recenzja, rozprawka, wywiad, list otwarty, opis sytuacji, kondolencje, dzięki czemu kształci umiejętności z zakresu retoryki i stylistyki wymagane w nowej podstawie programowej.
Podręcznik składa się z siedmiu rozdziałów:
1. Budować swoją tożsamość
2. Szukać drogowskazów
3. Nie ulegać złudzeniom
4. Być dla innych
5. Pilnować zgody
6. Cenić wolność
7. Nie tracić nadziei
Szczegóły
Tytuł: Bliżej słowa. Język polski.Podręcznik. Klasa 7. Szkoła podstawowaPodtytuł: 861/7/2017
Autor: Ewa Horwath, Grażyna Kiełb
Wydawnictwo: WSiP
Seria: Bliżej słowa
ISBN: 9788302167584
Kategoria: Podręczniki
Szkoła podstawowa » Klasa 7
MEN: 861/7/2017
Przedmiot: Język polski
Typ: Podręcznik
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 344
Format: 17 x 24 cm
Oprawa: Miękka