Polityki sieciowej popkultury

UMCS

  • Rok wydania: 2017
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
61,50 PLN
Nasza cena
55,90 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 46,59 zł



Publikacja Polityki sieciowej popkultury dotyczy praktyk uczestnictwa w sieciowej kulturze popularnej jako aktywności politycznej, czyli tych względnie nowych momentów, gdy popkultura online staje się językiem, którym mówią obywatele podejmujący swoje działania, a także tych, w których sieciowa kultura popularna jest przedmiotem aktywności politycznej obywateli, to znaczy rodzajem zasobu, o który toczy się polityczny spór, jak było chociażby w przypadku europejskich protestów przeciw ACTA.
Analiza współczesnej sieciowej popkultury byłaby niepełna bez możliwie precyzyjnego opisania internetu jako środowiska praktyk społecznych. Sieć mediatyzuje współczesną politykę i mediatyzuje kulturę popularną w skomplikowanych technologicznych, społecznych i ekonomicznych procesach. Ekonomiczny wymiar cyfrowej mediatyzacji nabiera znaczenia wraz z komercjalizacją współczesnej sieci; nowe media są nie tylko technologią, ale i zbiorem rynkowych podmiotów o coraz potężniejszej pozycji i określonych ekonomicznych celach. Realizacja tych celów w praktyce wpływa na sposoby uczestnictwa ludzi w popkulturze czy polityce, co stanowi jeden z centralnych tematów książki. Innymi słowy, rekonstruuje w niej polityczny status nowych mediów jako narzędzi artykulacji, rozumianej, w pewnym uproszczeniu, jako złożony zbiór praktyk, poprzez które ludzie nieustannie reprodukują indywidualne i zbiorowe tożsamości. (ze Wstępu)

Szczegóły

Tytuł: Polityki sieciowej popkultury
Autor: Nowak Jakub
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788322790014
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 462
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.865 kg

Recenzje