Historia w kulturze ponowoczesnej
Koncepcje - metody - perspektywy badawcze

Universitas

  • Rok wydania: 2017
  • Format: 15.0x23.5cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
39,00 PLN
Nasza cena
32,76 PLN
Oszczędzasz 16%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 26,33 zł



Człowiek ponowoczesny żyje w ciągłej teraźniejszości, a imperatyw elastyczności wymaga dostosowywania planów na przyszłość do kapitalistycznej gospodarki rynkowej. To jednak odbija się na przeszłości, gdyż historię można sprzedać jak każdy inny produkt. W jaki sposób ów hedonistyczny konsumeryzm odbija się na reprezentacjach przeszłości w przestrzeni publicznej? Zakres tematyczny książki, w której publikują badacze z czternastu wiodących ośrodków akademickich w Europie, wykracza poza dotychczasowe metody analizy przeszłości w teraźniejszości, prowadzone pod hasłami polityki historycznej czy pamięci zbiorowej. Tematy tu podejmowane obejmują związki historii z mediami i gospodarką, są również zadawane pytania o skutki ekonomizacji przeszłości dla współczesnego rozumienia historii. Miloš Řezník, Magdalena Saryusz-Wolska, Sabine Stach i Katrin Stoll współpracują w zespole badawczym ?Funkcjonalność historii w późnej nowoczesności? w Niemieckim Instytucie Historycznym w Warszawie (Deutsches Historisches Institut Warschau). Instytut istnieje od 1993 roku. Do jego zadań należy prowadzenie badań naukowych nad historią Polski i stosunków polsko-niemieckich w kontekście europejskim i międzynarodowym. Ponadto Instytut wspiera naukową debatę historyczną na płaszczyźnie międzynarodowej. Miloš Řezník, Magdalena Saryusz-Wolska, Sabine Stach, Katrin Stoll Historia w późnym kapitalizmie: wprowadzenie I. Upublicznianie historii Madeleine Brook Historia, narracja historyczna a ?rekonstrukcja historyczna?: krótki zarys dotychczasowych zjawisk i debat Cord Arendes, Juliane Tomann Wytyczanie dróg ku sferze publicznej: czym są public history i historia stosowana? II. Sprzedawanie historii Veit Damm Historia i funkcje jubileuszy historycznych w świecie biznesu i pracy od XIX wieku po współczesność Manfred Grieger Historia przedsiębiorstw jako ?zagospodarowanie przeszłości?: niemiecka historia i komunikacja historyczna w XXI wieku III. Przeżywanie historii Sabine Stach Czas podróży w czasie. O turystyfikacji historii najnowszej w XXI wieku w Warszawie Marketa Spiritova Jubileusz jako wydarzenie: ?aksamitna rewolucja? w popularnej kulturze pamięci IV. Pokazywanie historii Judith Keilbach ?Nowe obrazy? w telewizji historycznej. O zastosowaniu i waloryzacji nagrań z czasów narodowego socjalizmu Angela Schwarz ?Niedźwiedzie, które jeżdżą na rowerach jednokołowych?? Historia i jej funkcje w grach komputerowych o XX-wiecznych dziejach Europy Środkowo-Wschodniej Bettina Severin-Barboutie Opowiadanie historii przez komiks: sprawozdanie z badań V. Upolitycznianie historii Monika Heinemann Muzeum historyczne jako fabryka pamięci ? polski boom muzealny z perspektywy nowej muzeologii Marcin Napiórkowski Powtarzanie rewolucji. Analiza strukturalna debaty sejmowej z 10 listopada 1997 r. nad exposé premiera Jerzego Buzka i uchwałą z okazji rocznicy odzyskania niepodległości Noty o autorach Indeks nazwisk

Kraj produkcji: Polska

Producent:
Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS
ul. Sławkowska 17
31-016 Kraków (Polska)
tel: +48 12 423 26 05
email: ksiegarnia@universitas.com.pl


Szczegóły

Tytuł: Historia w kulturze ponowoczesnej
Podtytuł: Koncepcje - metody - perspektywy badawcze
Wydawnictwo: Universitas
ISBN: 9788324230372
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 268
Format: 15.0x23.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.395 kg
Redakcja: Řeznik Miloš, Saryusz-Wolska Magdalena, Stach Sabine, Stoll Katrin

Recenzje