Zbiór najlepszych artykułów autorstwa W. Chan Kima i Renée Mauborgne poświęconych strategii błękitnego oceanu.
Niezwykle ważna książka zatytułowana Strategia błękitnego oceanu została wydana w 44 językach i sprzedała się na całym świecie w ponad 3,6 miliona egzemplarzy. Znaczna część wniosków, które W. Chan Kim i Renée Mauborgne formułowali na temat tworzenia nowych przestrzeni rynkowych, ukazywała się pierwotnie w postaci artykułów w ?Harvard Business Review?. Niniejsza książka gromadzi w jednym miejscu najlepsze z tych publikacji.
Kolejne artykuły pozwalają krok po kroku prześledzić proces tworzenia ?błękitnych oceanów?, czyli przestrzeni rynkowych umożliwiających swobodne działanie w warunkach braku konkurencji. Kim i Mauborgne proponują narzędzia, dzięki którym można tę przestrzeń zagospodarowywać, a które ostatecznie stały się fundamentem modelu strategicznego błękitnego oceanu (należą do nich krzywa wartości, kanwy strategii, masowy korytarz cenowy oraz przewodnik po modelach biznesowych). Niniejszy zbiór zawiera również najnowszy artykuł autorów, zatytułowany Pułapki czerwonego oceanu.
Zarówno czytelnikom zaznajomionym z założeniami strategii błękitnego oceanu, jak i tym, którzy ich nie znają, ta książka pozwala w nowym świetle przeanalizować ten jakże ważny model ? i pomaga wcielić go w życie w konkretnych warunkach organizacyjnych.
***
Żadna inna książka dotycząca planowania biznesowego nie odniosła w ostatnich latach tak wielkiego sukcesu, jak Strategia błękitnego oceanu.
?The Economist?
***
W. Chan Kim oraz Renée Mauborgne wykładają na INSEAD i wspólnie kierują INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. Napisali razem Strategię błękitnego oceanu, zaliczaną do najważniejszych i najbardziej wpływowych książek o strategii, jakie kiedykolwiek powstały. Kim i Mauborgne znajdują się na 3. pozycji listy guru zarządzania na świecie według Thinkers50, są też laureatami licznych światowych nagród. Współpracują ze Światowym Forum Gospodarczym.
Więcej informacji na temat autorów i ich pracy można znaleźć na stronie blueoceanstrategy.com.
Szczegóły
Tytuł: Strategia błękitnego oceanu PoczątekAutor: W. Chan Kim, Mauborgne Renee
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788380873506
Tytuł oryginału: Blue Ocean Strategy Reader: The iconic articles by bestselling authors W. Chan Kim and Renée Mauborg
Tłumacz: Sałbut Bartosz
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 250
Format: 13.8x21.5
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.42 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Kto zabrał mój ser?
Studio Emka
Sztuka wojny
Onepress
Mediacje gospodarcze
Marina
Mediacje Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów
Wolters Kluwer
Gry menedżerskie
GWP