Dziecko w świecie mediów i konsumpcji

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Rok wydania: 2006
  • Format: 14.5x20.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
31,40 PLN
Nasza cena
27,08 PLN



Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.

W dzisiejszych czasach decyzja o posiadaniu dziecka poprzedzona jest refleksją dotyczącą nie tylko sposobu wychowania, lecz także zapewnienia mu określonych dóbr materialnych. Wynika to stąd, że obecnie dziecko jest ważnym obiektem działań marketingowo-komercyjnych. Taka sytuacja powoduje, że zarówno przed rodzicami jak i dziećmi stawiane są nowe wyzwania, które wymagają opracowania przemyślanych, często zaplanowanych na wiele lat strategii działania. Tym zjawiskom i procesom poświęcona jest książka.


Szczegóły

Tytuł: Dziecko w świecie mediów i konsumpcji
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323321880
Języki: polski
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 268
Format: 14.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.34 kg

Recenzje