Religijnosć nowych mediów

Adam Marszałek

  • Rok wydania: 2017
  • Format: 16.0x22.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
56,00 PLN
Nasza cena
50,91 PLN
Oszczędzasz 10%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 43,27 zł



Religijność nowych mediów jest już szóstym tomem serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności realizowanej w ramach projektu badawczego Zakładu Teorii Literatury Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Tym razem autorzy skupiają się na religijnym, mitycznym, rytualnym, a nawet teologicznym wymiarze działania nowych mediów. Podobnie jak każda religia, także i technologia, wyrażana w szczególny sposób przez nowe media, odnosi się do możliwości przekraczania i zachowania przez człowieka własnej natury. Współczesna technologia staje się manifestacją transcendencji w świecie. Przyjęta przez autorów kryptoreligijna perspektywa pozwala dostrzec związek pomiędzy technologią a teologią, rozumianą jako symboliczna powłoka kultury, do niedawna jeszcze opasająca cywilizację zachodnią. Obie powłoki można potraktować jako rodzaj metanarracji kulturowej, za pomocą której cywilizacje starają się oswoić rzeczywistość i ukierunkować działania człowieka w świecie.

Szczegóły

Tytuł: Religijnosć nowych mediów
Autor: Regiewicz Adam, Pietruszewska-Kobiela Grażyna, Sasuła Łukasz
Wydawnictwo: Adam Marszałek
Seria: AUDIOWIZUALNE ASPEKTY KULTURY W PONOWOCZESNOŚCI
ISBN: 9788380198357
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 312
Format: 16.0x22.5cm
Oprawa: Miękka

Recenzje

Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: