Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie + CD
Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych
Harmonia
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli - wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami "pozytywnego wspierania zachowania", metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Szczegóły
Tytuł: Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie + CDPodtytuł: Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych
Wydawnictwo: Harmonia
ISBN: 9788377441343
Tytuł oryginału: Wenn schuler mit geistiger behinderung verhaltensauffallig sind
Język oryginału: niemiecki
Tłumacz: Cieślik Elżbieta
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 320
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka