Konsumpcja stała się dla nas moralnością i na naszych oczach niszczy podstawy człowieczeństwa, to jest równowagę między mitem a logosem, którą utrzymywała myśl europejska od czasów greckich. Jak pisze autor: Tak jak społeczeństwo średniowieczne znajdowało równowagę między konsumpcją a diabłem, tak nasze znajduje swoją między konsumpcją a jej oskarżeniem.
Jean Baudrillard (ur. 1929) francuski socjolog i filozof kultury, jeden z najoryginalniejszych krytyków globalizacji, obdarzony apokaliptyczną wyobraźnią i rozpoznawalnym stylem. Zainteresowany społeczeństwem postindustrialnym i kulturowymi skutkami rozwoju technik rzeczywistości wirtualnej, autor teorii symulakrów. Teoretyk fotografii i fotograf. Po polsku ukazała się jego Ameryka (Sic! 1998), rozmowy Przed końcem (Sic! 2001), Pakt jasności. O inteligencji Zła (Sic! 2005), Duch terroryzmu. Requiem dla Twin Towers (Sic! 2005), O uwodzeniu (Sic! 2005), Symulakry i symulacja (Sic! 2005), Wojny w Zatoce nie było (Sic! 2006) i W cieniu milczącej większości (Sic! 2006).
Szczegóły
Tytuł: Społeczeństwo konsumpcyjnePodtytuł: Jego mity i struktury
Autor: Baudrillard Jean
Wydawnictwo: Sic!
Kod paskowy: 9788360457153
ISBN: 8360457158
Tytuł oryginału: La société de consommation ses mythes ses structrures
Język oryginału: francuski
Tłumacz: Królak Sławomir
Języki: polski
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 284
Format: 13.5x20.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.29 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Prawne zabezpieczenia wierzytelności 2000
Inwestycje