Kobieta w kulturze kultura w kobiecie
Studia interdyscyplinarne

Impuls

  • Rok wydania: 2006
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
52,30 PLN
Nasza cena
46,11 PLN
Oszczędzasz 12%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 45,54 zł



Publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie: co w zakresie psychologii rodzaju jest kulturowe, społeczne, a co wrodzone Z drugiej strony książka stanowi zbiór prac związanych ze zmieniającymi się stereotypami płci i rodzaju. W podręczniku przyjęto perspektywę wielowymiarowej analizy doświadczeń życiowych kobiet i mężczyzn, także w aspekcie kulturowym. Założono, że kobiecość i męskość rozwijają się w społeczeństwie, dzięki niemu, a czasem pokonując społeczne czy kulturowe bariery. Stąd w książce Czytelnik znajdzie naukowe teksty dotyczące problematyki płci w obszarze życia zawodowego, rodzinnego, w zakresie tematyki zdrowia czy ogólnego funkcjonowania kobiet i mężczyzn w społeczeństwie.

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza traktuje o męskości i kobiecości w ujęciu międzykulturowym, któremu w poszczególnych publikacjach przyglądają się specjaliści z różnych dziedzin. Druga część książki omawia wymiar męskości kobiecości z perspektywy psychologii społecznej. W tej części są analizowane problemy, z jakimi spotykają się kobiety polskiej rzeczywistości. Artykuły w niej zgromadzone wieloaspektowo omawiają specyfikę funkcjonowania kobiet w Polsce: od funkcjonowania w życiu rodzinnym, zawodowym, intymnym, aż po zaburzenia związane ze zdrowiem.

Książka może być wykorzystana jako lektura na zajęciach dydaktycznych ze studentami filozofii, socjologii, historii, psychologii, nauk o edukacji czy kulturze, a także kadrę akademicką prowadzącą zajęcia z problematyki dotyczącej płci kulturowej.

Szczegóły

Tytuł: Kobieta w kulturze kultura w kobiecie
Podtytuł: Studia interdyscyplinarne
Wydawnictwo: Impuls
Kod paskowy: 9788373087538
ISBN: 8373087532
Języki: polski
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 580
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.9 kg

Recenzje