Erudycyjna proza o twórczości i życiu trzech tytułowych gigantów ? zwłaszcza dla czytelników, którzy dobrze znają ich dzieła. To osobowości wymykające się dookreśleniu czy jednoznaczności. Lech Bukowski wskazuje, jak szukać tych kluczowych punktów, w których furia, udręka, rozpacz zostały przenicowane, umieszczone w pismach, pamiętając przy tym, że czytając Sade`a, Kafkę, Kierkegaarda, którzy w tym samym stopniu umożliwiają nam czytanie siebie, co je utrudniają, ryzykujemy ciągle fiasko ich lektury.
Fragment książki:
Ekstatycznie wolni w akcie pisania, wszyscy trzej uwalniają obrazy udręczeń. Ale na rewersie każdej udręki rozpisuje się rozkosz pisania, wyłączność jego stanowienia o ich ?ja?. Nadto dwuznaczna rozkosz scalania siebie w strumieniu ekstaz, obrazów i spekulacji. Jak gdyby dopiero w piśmie byli nieodparci i stanowczy, a w innym jeszcze sensie: dopiero przez pismo odpierali opresję, dowodząc siebie. Widzimy wszystkich trzech rozbrojonych, przytłoczonych, rozdartych, zamkniętych w warownej twierdzy tekstu, w tym rozchyleniu czasu, jakie wytwarza katastrofa (dożywotniego uwięzienia, procesu przechodzącego w wyrok, aktualizującego się przekleństwa rodzinnego).
Szczegóły
Tytuł: Sade, Kafka, Kierkegaard. Między rozkoszą a opresjąAutor: Lech Bukowski
Wydawnictwo: Wydawnictwa Drugie
ISBN: 9788380220263
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 170
Format: 21.0x13.0
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.22 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Księga śmiechu i zapomnienia
W.A.B.
Życie jest gdzie indziej
W.A.B.
Pisma semantyczne
Wydawnictwo Naukowe PWN
Szmira
Noir Sur Blanc
Najpiękniejsza dziewczyna w mieście
Noir Sur Blanc
Kłopoty to męska specjalność
Noir Sur Blanc
Homo frajer
Nieświadome wymiary kultury
Nieświadome wymiary kultury
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Białe znaki
Milczenie w strukturze i znaczeniu utworów narracyjnych
Milczenie w strukturze i znaczeniu utworów narracyjnych
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Zdradzone testamenty
W.A.B.
Fragmenty winem poplamionego notatnika
Noir Sur Blanc
Prawa Platon
Antyk Marek Derewiecki