Społeczna konstrukcja filmów historycznych
Pamięć zbiorowa i polityka pamięci w kinematografii polskiej
Katedra Wydawnictwo Naukowe
Co można zyskać poprzez spojrzenie na produkcję filmów historycznych z perspektywy teorii społecznej? Wydaje się, że pozwala ono przede wszystkim skuteczniej opisywać oraz wyjaśniać synchroniczne i diachroniczne relacje pomiędzy licznymi czynnikami społecznymi, mniej lub bardziej aktywnie uczestniczącymi w tworzeniu filmowej wizji przeszłości. Z tej perspektywy film historyczny ? jego struktura, estetyka ? nie jest przedmiotem zainteresowania sam w sobie, jego badanie nie ogranicza się też wyłącznie do relacji pomiędzy filmem a historiografią lub przemysłem kinematograficznym. Pytania o to, jakie treści film przekazuje, za pomocą jakich środków, konwencji, jak odnosi się to do prawdy historycznej itp., są oczywiście istotne, ale ? jak sądzę ? niewystarczające dla całościowego zrozumienia zjawiska społecznego, jakim jest film historyczny. Jest on bowiem tekstem kultury uwikłanym jednocześnie w systemach: politycznym i ekonomicznym, związanym ze stanem wiedzy historycznej, procesami zbiorowej pamięci i zapominania, funkcjonującymi w społeczeństwie mitami i stereotypami.
Ze Wstępu
Szczegóły
Tytuł: Społeczna konstrukcja filmów historycznychPodtytuł: Pamięć zbiorowa i polityka pamięci w kinematografii polskiej
Autor: Maciej Białous
Wydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
ISBN: 9788365155498
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 534
Format: 12.0x19.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.45 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Praca z energią
111 ćwiczeń wzmacniających
111 ćwiczeń wzmacniających
Studio Astropsychologii
Dracula
PIW
Teoria liczb w zadaniach
Wydawnictwo Naukowe PWN
Co się stało z Ameryką
Pascal
Fizjologia człowieka
Zintegrowane podejście
Zintegrowane podejście
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Kierunek Kitaj, czyli autostopem do Chin i dalej
Kwiaty Orientu
Medycyna stylu życia
PZWL Wydawnictwo Lekarskie
Ocalona Atlantyda
UMCS