Unikalna książka przybliżająca myślenie, wyobraźnię i tradycję kultury arabsko-muzułmańskiej. Autorka odnosi się do takich kluczowych przejawów religii i kultury świata muzułmańskiego, jak przesłanie Koranu, subkultura haremu, pielgrzymka do Mekki, Czarny Kamień i świątynie Al.-Kaba, magia Tuaregów, sufizm, obrzęd wesela, misterium tazijji. Omawia symbolikę arabeski, współczesnej prozy, teatru, przybliża postacie z baśni (Alladyn, Sindbad, Szeherezada), sięga także do epoki sprzed islamu (dżahilijja), komentuje temat dżihadu, i kwestię współczesnej tożsamości muzułmanów w kontekście ich własnej tradycji oraz na tle cywilizacji globalnej.Dzięki zastosowaniu metod psychologii Junga (teoria archetypów i funkcji psychologicznych, indywiduacja)udało się Autorce ukazać zarówno oryginalność, jak też uniwersalny wymiar jednej z najbogatszych cywilizacji wschodu, jakie bujnie rozwijają się w ostatnich tysiącleciach.Książka przekracza europocentryczny punkt patrzenia na życie ludzi islamu, tworząc intelektualny pomost w dialogu Zachodu z Orientem.
Kraj produkcji: Polska
Producent:
ENETEIA Wydawnictwo Szkolenia
ul. Zwierzyniecka 8A/21
00-719 Warszawa (Polska)
tel: 608444949
email: redakcja@eneteia.pl
Szczegóły
Tytuł: Archetypy islamuAutor: Ewa Machut-Mendecka
Wydawnictwo: Eneteia
Kod paskowy: 9788385713685
ISBN: 8385713689
Języki: polski
Rok wydania: 2006
Ilość stron: 252
Format: 14.0x20.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.3 kg