Dylemat przełomowej innowacji

Kurhaus Publishing

  • Rok wydania: 2018
Wysyłka:
Dzisiaj
Sugerowana cena
49,90 PLN
Nasza cena
41,92 PLN
Oszczędzasz 16%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 40,16 zł



Trudno dziś wyobrazić sobie rozmowy o biznesie bez wspominania o przełomowej innowacji. Jednak popularność tego pojęcia sprawia, że jego znaczenie coraz bardziej rozmywa się, a nawet wypacza. Tak twierdzi Joshua Gans, ekonomista z Uniwersytetu Toronto od lat przyglądający się temu, jak wielkie firmy reagują na zjawiska czy technologie, które zmieniają nie tylko ich branże, lecz również sposób w jaki żyją ludzie.
Guru zarzadzania Clayton Christensen napisał w 1997 roku, że wielkie firmy właśnie dlatego przegrywają w konfrontacji z przełomową innowacją, że działają podręcznikowo. Joshua Gans polemizuje z Christensenem i twórczo rozwija jego tezy. Czy iPhone był, czy nie był innowacją przełomową? Czy Blockbuster, gigant na rynku wypożyczalni wideo, miał szansę wygrać z Netflixem? Dlaczego zniknęła Encyklopedia Britannika? Jak wielkim firmom o ugruntowanej pozycji, takim jak Canon czy Microsoft, od lat udaje się oswajać innowację? Gans dostarcza narzędzi do poszukiwania odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące najciekawszych zjawisk we współczesnej gospodarce.


Szczegóły

Tytuł: Dylemat przełomowej innowacji
Autor: Joshua Gans
Wydawnictwo: Kurhaus Publishing
ISBN: 9788365301376
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 260

Recenzje