Książka ma charakter postdyscyplinarny. Stanowi próbę zachęcenia do refleksji nad przemianami współczesnej nauki. Zarazem jest to głos w debacie nad proponowanymi zmianami w ustawodawstwie dotyczącym szkolnictwa wyższego i nauki. Uwzględnia zarówno aktualny stan prawny obowiązujący w Polsce, w tym projekt ustawy "Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce" (ustawa 2.0, konstytucja nauki), jak i ogromna liczbę publikacji z zakresu naukoznawstwa, uznanych na arenie międzynarodowej. Autor podzielił swoje rozważania na trzy części, w których zawarł: - dociekania nad, dyskutowaną co najmniej od XIX w., naukowością nauki prawa; - odniesienia nauki prawa do innych nauk społecznych i humanistycznych oraz innych obszarów wiedzy naukowej w kontekście społecznych uwarunkowań funkcjonowania współczesnej nauki; - ogólne uwagi o nauce i naukowości, z których wynika potrzeba maksymalnego zachowywania tradycyjnych wartości nauki, w szczególności wartości etycznych.
Szczegóły
Tytuł: Ile jest nauki w nauce?Autor: Hubert Izdebski
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788381247450
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 264
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Szkolnictwo wyższe w Polsce
Ustrój. Prawo. Organizacja
Ustrój. Prawo. Organizacja
Wolters Kluwer
Między siłą globalnych procesów a lokalną tradycją
Polskie szkolnictwo wyższe w dobie przemian
Polskie szkolnictwo wyższe w dobie przemian
Wydawnictwo Naukowe UMK
Nils Paluszek i inne opowiadania
Nasza Księgarnia
Ronja córka zbójnika
wyd.2020
wyd.2020
Nasza Księgarnia
Lotta z ulicy Awanturników
Nasza Księgarnia
Nie bój się! Wielka księga strachu (nie tylko) dla małych cykorków
Nasza Księgarnia
Halo! Historia komunikowania się
Nasza Księgarnia
Sylaby. Nauka czytania
Nasza Księgarnia
Małe trolle i duża powódź
Nasza Księgarnia