Ideologie w mieście
O społecznej produkcji przestrzeni

Nomos

  • Rok wydania: 2018
  • Format: 23.5x15.5
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Sugerowana cena
47,00 PLN
Nasza cena
36,92 PLN
Oszczędzasz 22%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 0,00 zł



Książka jest konsekwencją stwierdzenia, że przestrzeń miejska to społeczny produkt i jako taka jest zawsze ideologiczna. Pytania, jakie są w niej postawione, i wynikłe z nich rozważania odnoszą się do sposobów funkcjonowania oraz konsekwencji tej ideologiczności. Ideologia, jako główne pojęcie poddane reinterpretacji w tekście, widziana jest z perspektywy jej tworzenia w społecznych praktykach, związanych z życiem codziennym, infrastrukturą w mieście czy materialnością. Książka jest próbą praktycznego zastosowania ?zwrotu przestrzennego? w naukach społecznych, co oznacza, że opiera się na zestawieniu i równoczesności, podstawionych w zamian tradycyjnie linearnej argumentacji. W nawiązaniu głównie do Lefebvre?a, Bourdieu i Boltanskiego wypracowuje koncepcje przestrzennej ideologii czy przemocy, wskazując zarazem możliwości opartej na przestrzenności krytyki społecznej w sytuacji, gdy ?wszystko jest ideologiczne?. Z przyjemnością czyta się książkę, która ? eksplorując pogranicza kilku dyscyplin ? nie rości sobie pretensji do interdyscyplinarności, przeciwnie ? usiłuje znaleźć dla siebie miejsce na poziomie przestrzennie rozmieszczonych teorii wykorzystywanych w różnym trybie, także przez inne niż socjologia dyscypliny naukowe. Książka Karola Kurnickiego jest bez wątpienia pracą inspirującą do przetestowania innych, nie mniej ważnych wniosków z badań dotyczących ideologii, ideologiczności, miejskości, miasta, uprzestrzennienia teorii oraz kilku jeszcze pojęć i zjawisk z powyższymi związanych. Zaproponowany w niej eksperyment przybliżania jest ciekawym zamierzeniem badawczym dla socjologów i filozofów, a szczególnie dla badaczy miast wychodzących od marksowskiej bazy, nadbudowy, ideologii i alienacji. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Ewy Rewers

Szczegóły

Tytuł: Ideologie w mieście
Podtytuł: O społecznej produkcji przestrzeni
Autor: Karol Kurnicki
Wydawnictwo: Nomos
ISBN: 9788376884950
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 231
Format: 23.5x15.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.378 kg

Recenzje