Swoboda w planowaniu pracy
- Kształcenie literacko-kulturowe i językowe w odrębnych podręcznikach; podział treści na rozdziały oparty na różnicach genologicznych (różne rodzaje i konwencje literackie) – dobór i kolejność realizowanych treści zależy od decyzji nauczyciela.
Czytelna struktura podręcznika
- Jasne kryterium podziału na rozdziały (przynależność formalna danego tekstu).
- Treści w obrębie działów dodatkowo uporządkowane chronologicznie, co daje poczucie ładu.
- Stały układ elementów dotyczących przywołanych tekstów: Zanim przeczytasz!, Info (informacje wstępne), wyraźnie wyeksponowane definicje i nawiązania kulturowe, uporządkowany zbiór pytań i poleceń.
Bogactwo tekstów kultury
- Wiele wartościowych przykładów z klasyki literackiej, a także ciekawe dla uczniów teksty z literatury współczesnej.
- Nacisk na umiejętność czytania i rozumienia tekstów – po każdym tekście polecenia porządkujące pracę: od pierwszych reakcji czytelnika (Moje odczucia, moje wrażenia), przez rozumienie poszczególnych elementów (Czytam i rozumiem, Przyglądam się tekstowi), po pogłębioną interpretację (Myślę, więc jestem) i samodzielne działania ucznia (Bawię się twórczo)
- Zachęcanie za pomocą specjalnych oznaczeń do poszukiwania związków pomiędzy różnymi tekstami.
- Przygotowanie do odbioru różnych tekstów kultury – liczne reprodukcje, Sztuka patrzenia – omówienie wybitnych dzieł plastycznych, odwoływanie się do zjawisk kultury współczesnej.
- Interesujące dla uczniów odwołania do różnych mediów (np. Telewizja dawniej i dziś).
Opracowania lektur
- Zadania do lektury – uporządkowany zbiór poleceń pomagających w interpretacji lektur (obowiązkowych i uzupełniających), które zgodnie z podstawą programową powinny zostać przeczytane w całości.
Rozdziały w podręczniku:
1. Początki słowa
2. W królestwie narratora
3. Refleksja o naszym świecie
4. W głąb myśli i uczuć
5. Świat na scenie i ekranie
6. W świecie kultury popularnej
- Kształcenie literacko-kulturowe i językowe w odrębnych podręcznikach; podział treści na rozdziały oparty na różnicach genologicznych (różne rodzaje i konwencje literackie) – dobór i kolejność realizowanych treści zależy od decyzji nauczyciela.
Czytelna struktura podręcznika
- Jasne kryterium podziału na rozdziały (przynależność formalna danego tekstu).
- Treści w obrębie działów dodatkowo uporządkowane chronologicznie, co daje poczucie ładu.
- Stały układ elementów dotyczących przywołanych tekstów: Zanim przeczytasz!, Info (informacje wstępne), wyraźnie wyeksponowane definicje i nawiązania kulturowe, uporządkowany zbiór pytań i poleceń.
Bogactwo tekstów kultury
- Wiele wartościowych przykładów z klasyki literackiej, a także ciekawe dla uczniów teksty z literatury współczesnej.
- Nacisk na umiejętność czytania i rozumienia tekstów – po każdym tekście polecenia porządkujące pracę: od pierwszych reakcji czytelnika (Moje odczucia, moje wrażenia), przez rozumienie poszczególnych elementów (Czytam i rozumiem, Przyglądam się tekstowi), po pogłębioną interpretację (Myślę, więc jestem) i samodzielne działania ucznia (Bawię się twórczo)
- Zachęcanie za pomocą specjalnych oznaczeń do poszukiwania związków pomiędzy różnymi tekstami.
- Przygotowanie do odbioru różnych tekstów kultury – liczne reprodukcje, Sztuka patrzenia – omówienie wybitnych dzieł plastycznych, odwoływanie się do zjawisk kultury współczesnej.
- Interesujące dla uczniów odwołania do różnych mediów (np. Telewizja dawniej i dziś).
Opracowania lektur
- Zadania do lektury – uporządkowany zbiór poleceń pomagających w interpretacji lektur (obowiązkowych i uzupełniających), które zgodnie z podstawą programową powinny zostać przeczytane w całości.
Rozdziały w podręczniku:
1. Początki słowa
2. W królestwie narratora
3. Refleksja o naszym świecie
4. W głąb myśli i uczuć
5. Świat na scenie i ekranie
6. W świecie kultury popularnej
Szczegóły
Tytuł: Świat w słowach i obrazach. Język polski. Podręcznik. Klasa 8. Szkoła podstawowaPodtytuł: 865/5/2018
Autor: Witold Bobiński
Wydawnictwo: WSiP
ISBN: 9788302174865
Kategoria: Podręczniki
Szkoła podstawowa » Klasa 8
MEN: 865/5/2018
Przedmiot: Język polski
Typ: Podręcznik
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 376
Format: 17 x 24 cm
Oprawa: Miękka