Dydaktyka ? jak każda dyscyplina naukowa ? wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów.
Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom ? przyszłym nauczycielom i pedagogom ? zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Szczegóły
Tytuł: Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyceAutor: Dorota Klus-Stańska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301201500
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 278
Format: 16.5x23.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.46 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
W zgodzie z naturą. Dbam o przyrodę
Zielona Sowa
Edukacja w Chinach Studium systemu edukacji i jego społeczno-kulturowych uwarunkowań
Wydawnictwo Naukowe UAM