Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyce

Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Rok wydania: 2020
  • Format: 16.5x23.5
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
69,00 PLN
Nasza cena
61,49 PLN
Oszczędzasz 11%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 60,56 zł



Dydaktyka ? jak każda dyscyplina naukowa ? wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów. Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom ? przyszłym nauczycielom i pedagogom ? zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.

Szczegóły

Tytuł: Paradygmaty dydaktyki Myśleć teorią o praktyce
Autor: Dorota Klus-Stańska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301201500
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 278
Format: 16.5x23.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.46 kg

Recenzje