Autorka bada zupełnie nowe zagadnienie, gdyż nie ma językoznawczego opracowania filmów animowanych nadawanych cyklicznie w seriach, przedstawia ich rozwój i zachodzące zmiany w aspekcie historycznym, dzięki czemu udało się jej porównać język postaci, wskazać stylizację na polszczyznę potoczną, podkreślić zmianę pozycji narratora, wskazać typ bohatera i wyliczyć nowe środki służące indywidualizacji postaci głównej. Zaznacza również kluczowe momenty decydujące o zmianach w sposobie technik ożywiania obrazu i roli kodów audiowizualnych.
Z Recenzji dr hab. Marii Krauz, prof. UR
Nadała swemu wywodowi charakter interdyscyplinarny, jako że przez specyficzność badanego materiału była zmuszona sięgnąć do różnych dyscyplin, mianowicie komunikologii, medioznawstwa, socjo- i psychologii, językoznawstwa, kulturoznawstwa, a także antropologii i nawet logopedii. Takie potraktowanie korpusu niesie duże niebezpieczeństwo metodologicznego rozmycia przedmiotu badawczego, ale w wypadku dzieci, które są przecież na etapie rozwojowym, i w wypadku ich opiekunów [?], jest to konieczne. Pani Moćko udowadnia, że potrafi się w tym zakresie trzymać w ryzach. [?]
Z Recenzji prof. dr hab. Barbary Bonieckiej
Szczegóły
Tytuł: Programy animowane dla dzieci w historii Telewizji PolskiejPodtytuł: Znak, styl, dyskurs
Autor: Natalia Moćko
Wydawnictwo: Aspra
ISBN: 9788375458756
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 226
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.335 kg