Zasady gry "Qwirkle" są niezwykle proste, jednak wymagają zarówno strategicznego, jak i taktycznego myślenia. Przy pomocy 108 płytek, gracze muszą tworzyć rzędy zawierające ten sam kolor, ale różne symbole albo zawierające ten sam symbol, ale różne kolory. Starają się przy tym zdobyć możliwie najwięcej punktów, jednak muszą bardzo uważać, aby przeciwnicy nie pokrzyżowali ich planów, a w oczekiwaniu na wyjątkowo wartościową płytkę, nie powinni przegapić innych nadarzających się okazji. "Qwirkle" jest grą, której nauczysz się w ciągu jednej chwili i spędzisz przy niej wiele godzin, doskonale się przy tym bawiąc.
Grę przygotowuje się tak jak w podstawowej wersji, razem ze wszystkimi płytkami należy potasować płytki specjalne. Płytki akcji układa się w stosiki zgodnie z symbolem i odkłada na stole tak, aby każdy miał do nich wygodny dostęp. Gra przebiega zgodnie z zasadami wersji podstawowej z następującymi zmianami: kiedy tylko gracz dobierze jedną z płytek specjalnych, pokazuje ją wszystkim i odkłada do pudełka. Następnie dobiera kolejną płytkę ze stosu. Wszyscy gracze otrzymują odpowiednią płytkę akcji i wykładają ją odkrytą przed sobą. Płytki akcji wykorzystuje się zgodnie z poniższymi zasadami:
- w jednej turze, gracz może wykorzystać tylko jedną płytkę akcji
- płytkę akcji można zagrać tylko na początku swojej tury
- jedną płytkę gracz może wykorzystać tylko raz; zaraz po jej zagraniu odkłada ją do pudełka
Dostępne są następujące płytki akcji: "+3" (gracz dobiera 3 dodatkowe płytki ze stosu) oraz "gwiazdka" (gracz zabiera dowolną płytkę z obszaru gry i odkłada ją na swoją podstawkę). W przypadku "gwiazdki" obowiązują następujące zasady:
- nie można zabrać płytki z rzędu, w którym jest 6 płytek (Qwirkle)
- poprzez usunięcie płytki, może powstać luka powodująca, że płytki nie stykają się ze sobą
- zabrana płytka nie może być później umieszczona na tym samym miejscu, z którego gracz ją zabrał
Uwaga: po zagraniu płytki akcji, gracz normalnie wykonuje swoją turę.
Niewykorzystane płytki akcji nie przynoszą na koniec gry żadnych dodatkowych punktów. Gracze mogą zdecydować przed grą, że nie będą wykorzystywać wszystkich płytek specjalnych i płytek akcji. Odpowiednie płytki usuwa się z gry. Można również na początku gry, rozdać graczom po jednej płytce akcji każdego rodzaju, do wykorzystania w grze. Wtedy płytki specjalne nie mają zastosowania i odrzuca się je do pudełka.
Gra została doceniona i wyróżniona nagrodami m.in.: we Francji, Australii, Finlandii, Niemczech (Gra Roku 2011) oraz Stanach Zjednoczonych (Parents' Choice Gold Award w 2007 roku). W 2007 roku została uznana za najlepszą grę umysłową według stowarzyszenia MENSA.
Zawartość:
- 108 płytek,
- 8 okrągłych płytek akcji,
- 2 płytki specjalne,
- 4 podstawki,
- instrukcja.
Szczegóły
Tytuł: Qwirkle w metalowej puszce (107038)Podtytuł: Wiek: 6+
Autor: Susan McKinley Ross
Producent: Schmidt
Kod paskowy: 4001504881719
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Format: 11.5x18.0cm
Oprawa: Pudełko metalowe
Waga: 0.376 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Magiczne Drzewo. Tom 1. Czerwone krzesło
Znak Emotikon
Panika w laboratorium
Wiek: 6+
Wiek: 6+
FoxGames
Mali WIELCY. Stephen Hawking
Smartbooks
TAK! Buduję swoją Pewność Siebie
Smart Books