Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkole
Adam Marszałek
Oddajemy do Państwa rąk drugi tom z serii Cyfrowy tubylec w szkole. Diagnozy i otwarcia. W pierwszym skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach związanych ze szkolnym funkcjonowaniem współczesnego ucznia cyfrowego tubylca, dla którego technologie cyfrowe stanowią naturalne środowisko i podstawę egzystencji. W drugim tomie, zatytułowanym Nauczyciel a nowe technologie w szkole, proponujemy przeniesienie uwagi na osobę nauczyciela. Pedagodzy to cyfrowi imigranci dopiero w młodości lub nawet później, w dorosłym życiu, rozpoczęli nabywanie umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w świecie nowych technologii. [...] Tymczasem dynamicznie zmieniający się świat medialny stawia przed nauczycielem i szkołą nowe wyzwania. Konieczność pokonywania rozbieżności między oddziaływaniem tradycyjnym (chciałoby się rzec analogowym) i wspartym nowymi technologiami domaga się od nauczyciela poszukiwania innych dróg porozumienia z uczniami i pełnienia swojej roli. W niniejszym tomie zapraszamy do refleksji nad prze-mianami funkcjonowania nauczyciela w czasach rozwoju technologii cyfrowych. Fragment Wstępu Badacze problematyki nowych technologii w szkole rzadko koncentrują uwagę na nauczycielach. Większość opracowań zajmujących się tą tematyką rozpatruje metodyczne aspekty włączania urządzeń informacyjno-komunikacyjnych do procesu kształcenia lub przybliża zagrożenia związane z niewłaściwym wykorzystaniem smartfonów, tabletów czy mediów społecznościowych. Zarówno skupianie się wyłącznie na aspektach dydaktycznych, jak i podkreślanie negatywnych stron mediów znacząco ogranicza badanie ich roli w nabywaniu nowych kompetencji czy budowaniu struktur wiedzy. Przygotowywana pozycja wykracza poza nakreślone wyżej ramy, postrzegając nauczyciela w roli ciągłego poszukiwacza dróg porozumienia z uczniami ? użytkownikami nowoczesnych technologii. Analiza społecznego kontekstu korzystania z nowych technologii w szkole, w tym badanie nastawienia nauczycieli do ich stosowania, jest ważna. Ta perspektywa dominuje w tekstach recenzowanej książki. Fragment recenzji dr hab. Grażyny Penkowskiej, prof. UG
Szczegóły
Tytuł: Cyfrowy tubylec w szkole Diagnozy i otwarcia Tom 2 Nauczyciel a nowe technologie w szkoleAutor: Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788366220034
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 266
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Specjalne potrzeby edukacyjne
Wskazówki dla nauczycieli
Wskazówki dla nauczycieli
Wydawnictwo Naukowe PWN
Szkoła w perspektywie globalizacji i zagrożeń
Adam Marszałek
Nauczyciel i uczeń w przestrzeni kreatywnych działań
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Rozwijanie mądrości dziecka
Koncepcja i wskazówki metodyczne
Koncepcja i wskazówki metodyczne
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej
Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego