Książka wybitnego antropologa, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Robin Dunbar zabiera nas w podróż w świat ewolucji, naukowych odkryć i psychologii. Wyjaśnia m.in. dlaczego monogamiście potrzebny jest większy mózg, dlaczego warto kupić nowy garnitur na rozmowę o pracę, jak interpretować ogłoszenia matrymonialne, ryzyko igrania z mechanizmami ewolucji oraz ilu maksymalnie przyjaciół możemy zdobyć w ciągu całego życia. To prowokacyjna i pobudzająca wyobraźnię lektura, obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć, dlaczego ludzie zachowują się tak, jak się zachowują - i co to znaczy "być człowiekiem". Zabawna i pouczająca książka. Obejmując imponujący zakres tematów i dyscyplin naukowych, Dunbar eksploruje sposoby, przez które nasze mózgi kontrolują każdy aspekt naszego życia społecznego (niespodzianka - jesteśmy znacznie mniej skomplikowani, niż nam się wydaje). Nasze potrzeby, preferencje i podobieństwa są wypadkową tego, czym - a nie kim - jesteśmy. Pełna ciekawych faktów i naznaczona niepodrabialnym stylem autora, książka Dunbara to fascynujący wykład, którego większość czytelników nie chciałaby przegapić. - "Publishers Weekly" Autor przemawia z pozycji autorytetu i uwodzi nas swoim stylem tak, jak może to robić tylko wytrawny gawędziarz. - "New Scientist"
Szczegóły
Tytuł: Ilu przyjaciół potrzebuje człowiek?Podtytuł: Liczba Dunbara i inne wybryki ewolucji
Autor: Robin Dunbar
Wydawnictwo: Copernicus Center Press
ISBN: 9788378864233
Tytuł oryginału: How Many Friends Does One Person Need?: Dunbar?s Number and Other Evolutionary Quirks
Tłumacz: Cieśla-Szymańska Dominika
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 336
Format: 14.0x21.5cm
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Siedem zasad udanego małżeństwa
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Homo deus
Krótka historia jutra
Krótka historia jutra
Literackie
Sapiens
Od zwierząt do bogów
Od zwierząt do bogów
Literackie
50 twarzy Tindera
Krytyki Politycznej
Poemat w obrazkach
Czuły Barbarzyńca
Inwigilacja elektroniczna i bezpośrednia. Część 2
Spyshop expert