Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Rok wydania: 2019
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy
Sugerowana cena
44,90 PLN
Nasza cena
44,12 PLN
Oszczędzasz 2%
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 44,12 zł



Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem ?z tekstu? a wizerunkiem ?ze zdjęcia?? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image?u od słów i obrazu.

Szczegóły

Tytuł: Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej
Autor: Anna Barańska-Szmitko
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381423939
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 276
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.466 kg

Recenzje