Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem ?z tekstu? a wizerunkiem ?ze zdjęcia?? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny.
Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe.
Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image?u od słów i obrazu.
Szczegóły
Tytuł: Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznejAutor: Anna Barańska-Szmitko
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381423939
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 276
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.466 kg
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Nie Ma
Dowody na Istnienie
Szachy
Dragon
Eseje z New Yorkera
słowo/obraz terytoria
Jak być kochanym
Wielka Litera
Potęga mitu
Znak
Nieplanowane
Esprit
Ściany będą wołać
Esprit