Dlaczego zdarza się tak, że ktoś przez lata przynosił ze szkoły słabe oceny, a później w życiu dokonuje wielkich rzeczy, podczas gdy ktoś inny, kto zapowiadał się na znakomitego naukowca, później boryka się z rozmaitymi problemami emocjonalnymi, społecznymi, zawodowymi?
Dlaczego nie zawsze istnieje związek pomiędzy dobrymi wynikami szkolnymi a dobrze ukształtowaną autonomią czy dojrzałością?
Dlaczego, przy równych zdolnościach intelektualnych, jedni mają wspaniałe osiągnięcia, podczas gdy inni "odstają", muszą się zadowolić wynikami przeciętnymi albo słabymi?
Jak duże znaczenie mają w tych procesach takie czynniki jak motywacja, poczucie pewności, szacunek dla samego siebie, umiejętność podejmowania ryzyka i brania na siebie odpowiedzialności. Jaką rolę odgrywają umiejętności mnemoniczne, zdolność do uczenia się, pasja wobec tego, z czym spotyka się w szkole, zaangażowanie, odpowiedzialność, pewne "właściwe" przyzwyczajenia nabyte wcześniej?
Ta książka stara się odpowiedzieć na te i inne pytania, zmieniając sztywne koncepcje pedagogów na bardziej interesujące "praktyczne podejście", które można wykorzystać w codziennym doświadczeniu rodziców i wychowawców.
Dlaczego nie zawsze istnieje związek pomiędzy dobrymi wynikami szkolnymi a dobrze ukształtowaną autonomią czy dojrzałością?
Dlaczego, przy równych zdolnościach intelektualnych, jedni mają wspaniałe osiągnięcia, podczas gdy inni "odstają", muszą się zadowolić wynikami przeciętnymi albo słabymi?
Jak duże znaczenie mają w tych procesach takie czynniki jak motywacja, poczucie pewności, szacunek dla samego siebie, umiejętność podejmowania ryzyka i brania na siebie odpowiedzialności. Jaką rolę odgrywają umiejętności mnemoniczne, zdolność do uczenia się, pasja wobec tego, z czym spotyka się w szkole, zaangażowanie, odpowiedzialność, pewne "właściwe" przyzwyczajenia nabyte wcześniej?
Ta książka stara się odpowiedzieć na te i inne pytania, zmieniając sztywne koncepcje pedagogów na bardziej interesujące "praktyczne podejście", które można wykorzystać w codziennym doświadczeniu rodziców i wychowawców.
Szczegóły
Tytuł: Rusz głowąPodtytuł: Co trzeba wiedzieć, żeby towarzyszyć dziecku w rozwoju i zachęcić je do nauki
Autor: Pelamatti Lucia
Wydawnictwo: eSPe
ISBN: 9788374821070
Rok wydania: 2007
Ilość stron: 186
Format: 13x20 cm
Oprawa: Miękka
Recenzje
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Rola nauczyciela we współczesnej szkole
ŻAK Wydawnictwo Akademickie
Akademia Umysłu - Szybkie Czytanie 2
Format Biuro Informatyki Stosowanej